Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda končí se šestiválci, Wankel jede dál
30.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská Mazda ve své budoucnosti stavěné kolem technologií souhrnně nazvaných Skyactive nepočítá se šestiválcovými motory, s Wankely ale ano.
Uvedené vyšlo najevo z rozhovoru Roberta Davise, viceprezidenta Mazdy pro operace na severoamerickém trhu pro magazín Car and Driver. U evropské klientely by ovšem tato informace neměla vyvolat nijak zvlášť velké vzrušení už třeba proto, že v Mazda v Evropě žádné šestiválce pěknou řádku let nenabízí. Ve Spojených státech ale agregáty V6 pořád najdete - například o objemu 3,7 litru v modelu CX-9 i Mazdě 6 a o objemu 3,0 litru v SUV Tribute.
Tyto pohonné jednotky budou časem nahrazeny přeplňovanými čtyřválci, což je třeba případ nové šestky, která bude mít oficiální výstavní premiéru na podzimním pařížském autosalonu. Mazda se ale nebude spoléhat pouze na turbodmychadla. O vylepšení dynamiky se postará také snížená hmotnost a časem patrně i elektromotory. To samé platí rovněž pro velké SUV CX-9.
Rotační motory nicméně budou žít dál. Mazda aplikuje všechny dosavadní zkušenosti s technologiemi Skyactive také při jejich konstrukci, což zahrnuje snížení vnitřního tření, redukci rotující hmoty nebo účinnější převodovky s menšími odpory. Wankel navíc nebude využíván pouze jako pohonná jednotka roztáčející kola konkrétního vozu. Bude nasazen do elektromobilů jako trakční pohon elektrického generátoru, kde nebude tolik záležet na jeho relativně nižším točivém momentu. Naopak se zužitkují jeho výhody, jako jsou nízká hmotnost a kultivovaný, vibrací prostý běh.
Z odpovědí Roberta Davise kromě jiného také vyplývá, že Mazda nejenže Wankely nepotopí, jak se ještě nedávno předpokládalo, ale naopak rotační motory se stanou nedílnou součástí image značky a objeví se pod kapotou více než jednoho modelu. Konkrétnější informace ale zatím nemáme.

















































































Nová šestka bude lehčí, takže podle Mazdy již nebude potřebovat šestiválcové motory, které v Evropě stejně nekoupíte
Zdroje: Carscoop, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 4 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch