McLaren 570S GT4 natočen na Monze. Dynamikou nadchne, zvukem ani trochu (videa)

Nový britský okruhový nástroj čeká příští měsíc ostrá závodní premiéra. Během finálních testů ale nezněl tak jak by se dalo očekávat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren 570S GT4 natočen na Monze. Dynamikou nadchne, zvukem ani trochu (videa)

29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren 570S GT4 natočen na Monze. Dynamikou nadchne, zvukem ani trochu (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový britský okruhový nástroj čeká příští měsíc ostrá závodní premiéra. Během finálních testů ale nezněl tak jak by se dalo očekávat.

Závodní McLaren 570S GT4 byl představen před dvěma týdny, bohužel jen po stránce vizuální, mechaniku prozatím britská automobilka tají. Oficiálně víme jen tolik, že novinka značky dostane jako první vůz šampionátu pořádaného pod taktovkou FIA karbonový monokok. Ten se zasadí o nízkou hmotnost, přesný počet kilogramů však zveřejněn nebyl. Automobilová federace počítá minimálně s jednou tunou a McLaren od ní nebude daleko, stejně jako v případě výkonu 420 koní.

Jistou nápovědu potenciálu britského stroje dají nová videa zachycující McLaren 570S GT4 během finálních testů na Monze. Na italském okruhu kupé dosahovalo opravdu rapidního tempa, na druhou stranu fandy hlasitých závoďáků netěšil jeho zvukový projev. Je to přitom překvapivé, neboť auto pohání 3,8litrový přeplňovaný osmiválec stejně jako silniční modely, které po zvukové stránce tak nevýrazné nejsou.

Je samozřejmě možné, že během testování na okruhu platily přísnější limity a zvuk motoru tak musel být držen při zemi. Při prvním ostrém nasazení, které počítá již s dubnovými závody na Brands Hatch, tak může být verze 570S GT4 o poznání hlasitější. Koneckonců, číslice na bocích korespondující s již dříve odhalenými oficiálními fotkami naznačuje, že jde o vývojový prototyp, nikoliv zákaznický exemplář.

Jsme tedy skutečně zvědavi, jak bude nový McLaren ve finále znít a především jakými technickými parametry se pochlubí. Aktuálně tak jen dodáme, že kromě poladěného agresivnějšího bodykitu a monstrózního zadního křídla dostal do vínku také širší rozchod kol, podvozek s adaptivními tlumiči nebo modifikované chlazení přeplňovaného motoru či plnohodnotnou ochrannou klec.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše