Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren 570S GT4 natočen na Monze. Dynamikou nadchne, zvukem ani trochu (videa)
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový britský okruhový nástroj čeká příští měsíc ostrá závodní premiéra. Během finálních testů ale nezněl tak jak by se dalo očekávat.
Závodní McLaren 570S GT4 byl představen před dvěma týdny, bohužel jen po stránce vizuální, mechaniku prozatím britská automobilka tají. Oficiálně víme jen tolik, že novinka značky dostane jako první vůz šampionátu pořádaného pod taktovkou FIA karbonový monokok. Ten se zasadí o nízkou hmotnost, přesný počet kilogramů však zveřejněn nebyl. Automobilová federace počítá minimálně s jednou tunou a McLaren od ní nebude daleko, stejně jako v případě výkonu 420 koní.
Jistou nápovědu potenciálu britského stroje dají nová videa zachycující McLaren 570S GT4 během finálních testů na Monze. Na italském okruhu kupé dosahovalo opravdu rapidního tempa, na druhou stranu fandy hlasitých závoďáků netěšil jeho zvukový projev. Je to přitom překvapivé, neboť auto pohání 3,8litrový přeplňovaný osmiválec stejně jako silniční modely, které po zvukové stránce tak nevýrazné nejsou.
Je samozřejmě možné, že během testování na okruhu platily přísnější limity a zvuk motoru tak musel být držen při zemi. Při prvním ostrém nasazení, které počítá již s dubnovými závody na Brands Hatch, tak může být verze 570S GT4 o poznání hlasitější. Koneckonců, číslice na bocích korespondující s již dříve odhalenými oficiálními fotkami naznačuje, že jde o vývojový prototyp, nikoliv zákaznický exemplář.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jak bude nový McLaren ve finále znít a především jakými technickými parametry se pochlubí. Aktuálně tak jen dodáme, že kromě poladěného agresivnějšího bodykitu a monstrózního zadního křídla dostal do vínku také širší rozchod kol, podvozek s adaptivními tlumiči nebo modifikované chlazení přeplňovaného motoru či plnohodnotnou ochrannou klec.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před hodinouČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 3 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch