Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren 570S GT4 natočen na Monze. Dynamikou nadchne, zvukem ani trochu (videa)
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový britský okruhový nástroj čeká příští měsíc ostrá závodní premiéra. Během finálních testů ale nezněl tak jak by se dalo očekávat.
Závodní McLaren 570S GT4 byl představen před dvěma týdny, bohužel jen po stránce vizuální, mechaniku prozatím britská automobilka tají. Oficiálně víme jen tolik, že novinka značky dostane jako první vůz šampionátu pořádaného pod taktovkou FIA karbonový monokok. Ten se zasadí o nízkou hmotnost, přesný počet kilogramů však zveřejněn nebyl. Automobilová federace počítá minimálně s jednou tunou a McLaren od ní nebude daleko, stejně jako v případě výkonu 420 koní.
Jistou nápovědu potenciálu britského stroje dají nová videa zachycující McLaren 570S GT4 během finálních testů na Monze. Na italském okruhu kupé dosahovalo opravdu rapidního tempa, na druhou stranu fandy hlasitých závoďáků netěšil jeho zvukový projev. Je to přitom překvapivé, neboť auto pohání 3,8litrový přeplňovaný osmiválec stejně jako silniční modely, které po zvukové stránce tak nevýrazné nejsou.
Je samozřejmě možné, že během testování na okruhu platily přísnější limity a zvuk motoru tak musel být držen při zemi. Při prvním ostrém nasazení, které počítá již s dubnovými závody na Brands Hatch, tak může být verze 570S GT4 o poznání hlasitější. Koneckonců, číslice na bocích korespondující s již dříve odhalenými oficiálními fotkami naznačuje, že jde o vývojový prototyp, nikoliv zákaznický exemplář.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jak bude nový McLaren ve finále znít a především jakými technickými parametry se pochlubí. Aktuálně tak jen dodáme, že kromě poladěného agresivnějšího bodykitu a monstrózního zadního křídla dostal do vínku také širší rozchod kol, podvozek s adaptivními tlumiči nebo modifikované chlazení přeplňovaného motoru či plnohodnotnou ochrannou klec.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
