Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedle okruhového modelu vypadá silniční verze až příliš jemně a skromně. Navíc se může pochlubit menším poměrem výkonu a hmotnosti.
Na sklonku dubna zazněla zmínka o silniční verzi McLarenu P1 GTR. To mohla být novinka poněkud překvapivá, když si uvědomíme, že P1 jako takový už silniční verzi má a ta okruhová je jeho derivátem. Nabízela se tedy otázka, zda vůbec má smysl stavět zase silniční verzi z té okruhové. A nyní tu máme odpověď, neboť okruhové a standardní provedení byly vůbec poprvé nafoceny bok po boku. Jen z takového pohledu je zřejmé, kolik brutality se skrývá ve verzi GTR a nakolik silniční model vedle ní vypadá jemně.
Třetí verze „pé-jedničky“ by tedy měla být jakýmsi mezistupněm, přičemž očekávat se dá především plnohodnotný zadní nárazník. Mohutné napevno uchycené křídlo ovšem zůstane zachováno, stejně jako lze počítat s větším potenciálem v motorovém prostoru. Základní model přitom v tomto směru nabízí poměr 521 koní na tunu, zatímco okruhová verze dává k dispozici hned 685 k/t.
Veškeré úpravy bude mít na starosti společnost Lanzante, která je s McLarenem spojena již dvacet let. Britská automobilka sice nebude oficiálně do konverze zapojena, s její expertízou však může firma počítat. Ve výsledku by přitom mělo vzniknout jen velmi málo exemplářů, už z toho důvodu, že McLarenu P1 GTR bylo vyrobeno jen asi nějakých čtyřicet kousků celkem.
My pak jen můžeme dodat, že obě verze McLarenu P1 patří členu katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu, jehož posedlost exkluzivními supersporty je více než známa. Stejně jako touha po individualizaci, která se projevila i na silniční verzi. Je však třeba podotknout, že zrovna interiér se asi nezavděčí všem.

Rozdíl mezi McLarenem P1 a P1 GTR je jasně patrný
Oba vozy patří členovi katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu
Zdroj: Shmee@Facebook, Zero2Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 4 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před hodinouNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 2 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 4 hodinamiNissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva