Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 poprvé těžce havaroval. Moc z něj nezbylo, škoda přesáhla 25 milionů (foto)
27.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Včerejší den nebyl pro jednoho z amerických majitelů McLarenu P1 zrovna tím nejštastnějším. V Dallasu vůz zbořil tak, že šance na opravu nejsou vysoké.
Čas od času se stane, že se ani majitelům dražších aut nehoda prostě nevyhne. Bourají zkrátka všichni a všude, stát se to ostatně může poměrně snadno trénovanému pilotovi Formule 1, ve chvíli, kdy se nezávodí, stejně tak komukoliv jinému například při řetězové bouračce na dálnici. Ne všichni si ale pak mohou ve zdraví rvát vlasy tolik jako vlastníci moderních hybridních hypersportů, kteří si pořídili vůz z limitované edice za desítky milionů.
Své by o tom mohl jistě vyprávět řidič jednoho ze 499 kusů LaFerrari s pořizovací cenou 1,3 milionů Eur (bezmála 36 milionů korun), který se v Monaku střetl v létě s Volkswagenem Golf. Byť nešlo zrovna o banální „ťukačku“ na parkovišti, jistě nebyla škoda tak vysoká, jako u McLarenu P1, který boural včera v americkém Dallasu.
Nemusel se jmenovat zrovna Bobby Dallas, aby mohl být rád, že stále žije. Rána to byla evidentně dost veliká na to, aby se dalo hovořit o totální škodě vyčíslené policií na 1,15 milionů dolarů (zhruba 25,5 milionu Kč). Okolnosti vážné nehody z těsné blízkosti centra města nejsou známé, protože snímky pocházejí z Instagramu, kde jim autor nedal dlouhý popis. Dá se ale s docela čistým svědomím prohlásit, že k ní nemohlo dojít v úplně nízké rychlosti.
Poměrně hodně to zamrzí, když uvážíme, že McLaren P1 se na světě bude vyskytovat v pouhých 375 (pardon 374) exemplářích. Takovou ránu nikomu vážně nepřejeme. Na rozdíl od LaFerrari má tento hypersport v útrobách spolu s elektromotory nikoliv dvanácti, ale osmiválcový motor 3,8 litru, který dopují dvě turbodmychadla. Dle výrobce činní celkový výkon soustavy 916 koní, což bohatě stačí ke zrychlení na stokilometrovou rychlost za 2,8 sekundy, dvojnásobek za 7 sekund a trojnásobek už na rychloměru svít za 17 sekund.







McLaren P1 na padrť. Snímky snad nemohou těšit ani největší závistivce
Zdroj: Instagram Davesplace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva