Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda dodala svým dvěma hatchbackům aerodynamické prvky, modifikovala motor a snížila i hmotnost. Dolů tak šly i emise CO2.
Německá automobilka nám pomalu každým dnem naznačuje, že jí už dávno nejde pouze o skupinu zákazníků s vyššími příjmy, ale rovněž o mainstreamové publikum. Zatímco tak včera jsme mohli informovat o základním modelu Mercedesu GLA, který 1,5litrový turbodiesel z produkce Renaultu doplní plechovými koly, dnes tu máme ekonomické modely tříd A a B. Asi přitom nepřekvapí, že oba mají pod kapotou tutéž francouzskou pohonnou jednotku.
Verze ECO se mají pyšnit aerodynamickými finesami, s nimiž dorazí také odlehčování či modifikace agregátu. Výkon 109 koní však zůstává nezměněn, přičemž vliv by dané úpravy neměly mít ani na zrychlení nebo akceleraci. V případě spotřeby však máme u třídy A počítat s průměrem 3,6 l/100 km, zatímco B 180 CDI ECO bude o dvě deci paliva žíznivější.
Podstatnější je však pro zahraniční kupce odpovídající pokles emisí CO2 na 92, respektive 98 gramů na kilometr. Oba modely třícípé hvězdy jsou díky tomu prakticky bez výjimky osvobozeny od státních pokut za nadlimitní hodnoty, což nejen pro koncové zákazníky, ale i fleetové manažery představuje zajímavou pobídku.
Prodej obou novinek bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž zvědavi jsme na úspěch Mercedesu na českém trhu. Zde totiž automobilka nemůže počítat s žádnou nestandardní podporou (nebo spíše absencí antipodpory...). Jsme si ale jisti, že vidina nižších provozních nákladů některé kupce ovlivní, navzdory francouzské technice pod kapotou.




Mercedes-Benz od prvního čtvrtletí příštího roku nabídne mnohem úspornější modely třídy A a třídy B
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
dnes
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
před 7 hodinami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 9 hodinami
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před 10 hodinami
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
dnes
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
