Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 živě: nejobletovanější novinka, právem? (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Král je mrtev, ať žije... král? Ať už to zní jako nejotřepanější klišé, jistý význam toto rčení u Mercedesu třídy A má.
Zemřel jako král svého segmentu, ve kterém vládl sám sobě. Teď, když je sendvičová platforma pryč a image auta zaléhajícího „na budku“ ve strachu před srážkou s losem vzdálenou minulostí, bude chtít Mercedes třídy A panovat a udělat z BMW řady 1, Audi A3 a Lexusu CT své poddané. Může se mu to podařit?
Pokud bychom míru příštího úspěchu posuzovali podle přízně publika na ženevském autosalonu, pak má nové Áčko vyhráno. Svůj debut si odbylo společně s premiérou Audi A3, zájem o něj byl ale výrazně vyšší. Třída A byla asi vůbec nejobletovanějším „normálním“ autem v Ženevě a ještě druhý den se pořád nacházela v permanentním obležení - nafotit snímky samotného auta bez davu kolem bylo skoro nemožné.
A-klasse nic společného s předchozími generacemi a vizuálně na mě i in natura velmi zapůsobila. Je nejen hezčí, ale i větší a použitelnější než její předchůdci a dokonce si troufám tvrdit, že kdo vysloveně neprahne po pohonu zadních kol a z toho vyplývajících předností, nemá důvod, proč by letošním březnu kupoval bavorskou jedničku. A ještě větší problémy by pro řadu 1 mohly nastat poté, co Mercedes nechá na své novince zapracovat oddělení AMG a dovolí jeho lidem vymyslet více než kola a rudé lízátko pod nárazníkem.
Ať už ale bude králem segmentu kompaktních hatchbacků kdokoli, z bitvy o nadvládu vzejde pouze jeden vítěz - zákazníci, kteří budou mít větší možnost volby. Kdo totiž dosud chtěl od Mercedesu kompaktní hatchback, nutně odcházel s prázdnou. Brzy nebude, tohle auto je opravdu „čistý” hatchback a zmařit jeho šance na úspěch by mohl snad jen znovu něco takového jako svého času onen virtuální los. Všechno „nejízdní” na nové generaci vypadá naživo přinejmenším zdařile.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012






















Chvíle, kdy nové áčko nebylo v obležení, byly skutečně velmi výjimečné. Fotili jsme jej vícekrát a stejně jsme jej nenašli alespoň trochu osamělé...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Poslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před hodinouChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 3 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 4 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 6 hodinamiKupci čínských aut zjišťují, že jejich vozy byly pojištěny ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 15:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom