Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 živě: nejobletovanější novinka, právem? (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Král je mrtev, ať žije... král? Ať už to zní jako nejotřepanější klišé, jistý význam toto rčení u Mercedesu třídy A má.
Zemřel jako král svého segmentu, ve kterém vládl sám sobě. Teď, když je sendvičová platforma pryč a image auta zaléhajícího „na budku“ ve strachu před srážkou s losem vzdálenou minulostí, bude chtít Mercedes třídy A panovat a udělat z BMW řady 1, Audi A3 a Lexusu CT své poddané. Může se mu to podařit?
Pokud bychom míru příštího úspěchu posuzovali podle přízně publika na ženevském autosalonu, pak má nové Áčko vyhráno. Svůj debut si odbylo společně s premiérou Audi A3, zájem o něj byl ale výrazně vyšší. Třída A byla asi vůbec nejobletovanějším „normálním“ autem v Ženevě a ještě druhý den se pořád nacházela v permanentním obležení - nafotit snímky samotného auta bez davu kolem bylo skoro nemožné.
A-klasse nic společného s předchozími generacemi a vizuálně na mě i in natura velmi zapůsobila. Je nejen hezčí, ale i větší a použitelnější než její předchůdci a dokonce si troufám tvrdit, že kdo vysloveně neprahne po pohonu zadních kol a z toho vyplývajících předností, nemá důvod, proč by letošním březnu kupoval bavorskou jedničku. A ještě větší problémy by pro řadu 1 mohly nastat poté, co Mercedes nechá na své novince zapracovat oddělení AMG a dovolí jeho lidem vymyslet více než kola a rudé lízátko pod nárazníkem.
Ať už ale bude králem segmentu kompaktních hatchbacků kdokoli, z bitvy o nadvládu vzejde pouze jeden vítěz - zákazníci, kteří budou mít větší možnost volby. Kdo totiž dosud chtěl od Mercedesu kompaktní hatchback, nutně odcházel s prázdnou. Brzy nebude, tohle auto je opravdu „čistý” hatchback a zmařit jeho šance na úspěch by mohl snad jen znovu něco takového jako svého času onen virtuální los. Všechno „nejízdní” na nové generaci vypadá naživo přinejmenším zdařile.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012






















Chvíle, kdy nové áčko nebylo v obležení, byly skutečně velmi výjimečné. Fotili jsme jej vícekrát a stejně jsme jej nenašli alespoň trochu osamělé...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 9 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 3 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 6 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva