Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 BlueEfficiency: spotřeba jen 3,6 l/100 km, díky motoru Renault dCi
17.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O spolupráci koncernů Renault-Nissan a Daimler se zatím hlavně teoretizovalo. Teď začíná sklízet první ovoce Mercedes - nejúspornější třída A má francouzský diesel.
Když jsme vám na začátku března představovali novu třídu A, krátce jsme se zmínili také o vůbec nejúspornějším sériovém Mercedesu. Automobilka v tiskové zprávě uvedla jen minimum informací - věděli jsme, že jeho dieselový motor BlueEfficiency má výkon 109 koní a emise CO2 99 g/km. Teď se ukazuje, že naftový agregát ve skutečnosti nepochází z dílen třícípé hvězdy a že CDI je vlastně dCi.
Ano, tohle je první hmatatelný důkaz spolupráce koncernů Daimler a Renault-Nissan pod kapotou Mercedesu. Čtyřválec patří do série naftových motorů K9K, které byste dnes našli v Nissanech Note, Juke, Tiida, Qashqai a spoustě dalších a stejně tak mezi předními koly Dusteru, novinky Lodgy a všech Renaultech od Clia po Lagunu. Pro Mercedes je měla montovat španělská továrna ve městě Valladolid a podle toho, co víme, se jedná o značně přepracovanou verzi.
Mercedes tyto detail zatím příliš nekomunikoval a pochopitelně ani v žádné následující tiskové zprávě asi nebude příliš rozmazávat, že si bere motory od partnerské automobilky. Dosud ale chybí také informace o technických parametrech, tak bychom mohli alespoň tohle napravit.
Čtyřválec má objem 1,5 litru, výkon 80 kW, tedy 109 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů. Jednotka bude spojena se šestistupňovou manuální převodovkou BVM6 a vybavena technologií stop-start. Výsledkem má být spotřeba jen 3,6 litru na 100 km, což je v přepočtu těch méně než 100 gramů oxidů uhličitého na kilometr. Jaká bude skutečnost, se uvidí až po praktických zkušenostech. Každopádně Mercedesu se podobný motor rozhodně hodí do krámu, aby mohl snížit své průměrné emise a platit menší pokuty EU.
Nejúspornější Mercedes (označený patrně nějakým přídomkem ECO) bude mít premiéru na podzimním pařížském autosalonu.










































Nejúspornější verze s motorem od Renaultu by měla jezdi jen za 3,6 l/100 km
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejčtenější články
Ruský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
8.9.2025Dacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
8.9.2025VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
8.9.2025Předobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
9.9.2025Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12