Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní
11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chce překonat BMW do konce dekády. Pomoci jí ovšem nemají slevy, nýbrž především rostoucí prodeje na čínském trhu.
Slevová politika je vlastní zejména mainstreamovým značkám. Zejména pak těm francouzským, které kupříkladu na českém trhu již při odhalování nových modelů přicházejí mnohdy až s trojí různou cenou. I ta nejnižší pak po několika měsících letí dolů. Pokud tedy nepatříte mezi netrpělivé, můžete se tímto způsobem dostat levně ke zcela novému vozu. Obdobnou strategii ovšem nečekejte u Mercedesu, neboť šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche tento týden uvedl, že značka nehodlá obětovat marži na oltář vyšších registrací.
Jinými slovy, třícípá hvězda nepřistoupí na slevovou politiku, v jejímž důsledku by se v mžiku mohla vyšvihnout na trůn prémiových výrobců. To ovšem neznamená, že by po koruně, žezlu a královském jablku u Mercedesu netoužili. V případě loňského roku přitom automobilka skončila jen krůček od vysněného cíle, neboť 1,87 miliony prodaných vozů překonala Audi a jeho 1,8 milionu registrací, sklonit se však musela před 1,91 miliony kusy, jenž vyexpedovalo BMW. To se přitom lídrem mezi prémiovými značkami stalo již poněkolikáté v řadě.
Zetsche ovšem doufá, že do konce dekády převálcuje Mercedes i mnichovskou automobilku, a to hlavně díky Číně. Největší trh světa má sice letos růst pouze osmiprocentním tempem, třícípá hvězda však již v lednu tuto úroveň více než překonala. Její prodeje zde totiž stouply o 52 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, což vedlo k navýšení globálních registrací o 20 %. A to stále ještě máme před sebou premiéry vozů jako C Cabrio, GLC Coupe či E Kombi.
Němci tak mají opravdu dobře našlápnuto k růstu, k němuž jim teoreticky může pomoci i dieselová kauza koncernu Volkswagen. V jejím rámci se sice o Audi až tak často nehovoří, nicméně i tak by u čtyř kruhů nějaké jisté negativní dopady pocítit mohli. V případě BMW pak Zetsche zmiňuje, že famózní registrace třídy S neovlivnil ani příchod nové řady 7. To sice zrovna v České republice není až tak pravdivé, nicméně místní trh je jen kapkou v moři.





Mercedes se do konce dekády chce stát prémiovou jedničkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
dnesIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 5 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 7 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 8 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 10 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda