Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes chce být prémiovou jedničkou, jen kvůli tomu ale své vozy nezlevní
11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chce překonat BMW do konce dekády. Pomoci jí ovšem nemají slevy, nýbrž především rostoucí prodeje na čínském trhu.
Slevová politika je vlastní zejména mainstreamovým značkám. Zejména pak těm francouzským, které kupříkladu na českém trhu již při odhalování nových modelů přicházejí mnohdy až s trojí různou cenou. I ta nejnižší pak po několika měsících letí dolů. Pokud tedy nepatříte mezi netrpělivé, můžete se tímto způsobem dostat levně ke zcela novému vozu. Obdobnou strategii ovšem nečekejte u Mercedesu, neboť šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche tento týden uvedl, že značka nehodlá obětovat marži na oltář vyšších registrací.
Jinými slovy, třícípá hvězda nepřistoupí na slevovou politiku, v jejímž důsledku by se v mžiku mohla vyšvihnout na trůn prémiových výrobců. To ovšem neznamená, že by po koruně, žezlu a královském jablku u Mercedesu netoužili. V případě loňského roku přitom automobilka skončila jen krůček od vysněného cíle, neboť 1,87 miliony prodaných vozů překonala Audi a jeho 1,8 milionu registrací, sklonit se však musela před 1,91 miliony kusy, jenž vyexpedovalo BMW. To se přitom lídrem mezi prémiovými značkami stalo již poněkolikáté v řadě.
Zetsche ovšem doufá, že do konce dekády převálcuje Mercedes i mnichovskou automobilku, a to hlavně díky Číně. Největší trh světa má sice letos růst pouze osmiprocentním tempem, třícípá hvězda však již v lednu tuto úroveň více než překonala. Její prodeje zde totiž stouply o 52 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, což vedlo k navýšení globálních registrací o 20 %. A to stále ještě máme před sebou premiéry vozů jako C Cabrio, GLC Coupe či E Kombi.
Němci tak mají opravdu dobře našlápnuto k růstu, k němuž jim teoreticky může pomoci i dieselová kauza koncernu Volkswagen. V jejím rámci se sice o Audi až tak často nehovoří, nicméně i tak by u čtyř kruhů nějaké jisté negativní dopady pocítit mohli. V případě BMW pak Zetsche zmiňuje, že famózní registrace třídy S neovlivnil ani příchod nové řady 7. To sice zrovna v České republice není až tak pravdivé, nicméně místní trh je jen kapkou v moři.





Mercedes se do konce dekády chce stát prémiovou jedničkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB