Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLA 2014: přerostlé Áčko se předvádí hned na čtyřech videích
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé SUV se ukazuje také v pohybu, zvláště pak v terénu, kde využijete systému 4Matic. Více toho víme také spotřebě a sedadlech.
Nový Mercedes-Benz třídy GLA jsme si včera představili opravdu zevrubně. Mohlo by se tak zdát, že dnes již nebudeme mít co říci, jenže opak je pravdou. Stuttgartská novinka totiž aktuálně září také na videích, které jí zachycují na písčité pláži či na lesních cestách. Tím máme ideální příležitost trochu se rozepsat o pohonu všech kol 4Matic, o kterém jsme se dosud zmiňovali jen jako o položce z příplatkové výbavy.
Samozřejmě, pokud se v modelech Mercedesu jen trochu vyznáte, pak vám asi neřekneme nic nového. I nejnovější generace systému 4Matic totiž využívá elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky, která přerozděluje výkon mezi přední a zadní nápravou. Ovšem pouze za zhoršených jízdních podmínek, ve standardu totiž dokáže automatická dvouspojková převodovka 7G-DCT, která je součástí 4Maticu, zcela odstřihnout od dodávky síly motoru zadní nápravu.
Z dalších oblastí, kterých jsme se včera dotkli jen lehce, pak můžeme zmínit zadní sedadla, která lze nastavit do tzv. nákladní polohy. Její podstatou je napřímení opěradel do pravého úhlu, díky čemuž zavazadelník nabízí o 60 litrů objemu více než za standardního stavu. Na sedadlech přitom i nadále mohou cestovat pasažéři, jen se musí spokojit s trochu menším komfortem.
Výlet do Stuttgartu pak můžeme uzavřít doplněním spotřeby, která by se u dieselových modelů měla pohybovat v rozmezí 4,3 l až 6,6 l/100 km, zatímco vrcholná benzinová verze GLA 250 jezdí průměrně za 7,1 litru na sto kilometrů. Je tedy stejně žíznivá jako rychlá (0-100 km/h zvládne za 7,1 sekundy), přičemž v rámci nejvyšší tempa dosáhne 235 km/h.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
Nejčtenější články
Boom elektromobilů v EU? 85 procent nových vozů je pořád spalovacích, podíl elektroaut na trhu se za dva roky skoro nezměnil
29.7.2025Novou levnou Teslu natočili do detailu ještě před odhalením. Ukazuje, co všechno je firma schopna ořezat
29.7.2025„Lidé mají z elektromobilů špatné pocity,” říká šéftechnik Maserati. To konečně pochopilo, kudy se ubírat
29.7.2025Je stupidně krátkozraké stěžovat si na 0procentní cla na dovoz amerických aut do Evropy, i když to opačným směrem bude 15
29.7.2025Všechno je vzhůru nohama: Budeme se řídit poptávkou, ne emisními normami, říkají Číňané. Spalovací motory nezaříznou
29.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat