Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola

Atmosféricky plněné motory už od Mercedesu nečekejte, nikdy. Šéf vývoje motorů Daimleru přesto přiznává, že z emotivního hlediska jsou nenahraditelné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola

11.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Atmosféricky plněné motory už od Mercedesu nečekejte, nikdy. Šéf vývoje motorů Daimleru přesto přiznává, že z emotivního hlediska jsou nenahraditelné.

Minulý rok jsme publikovali článek o tom, že atmosférické motory končí. Tehdy se točil hlavně kolem nabídky BMW, které - navzdory tomu, že právě přirozeně plněnými motory proslulo - přestalo tyto pohonné jednotky nabízet jako vůbec první velká automobilka. Mercedes tehdy ještě nějakou tu „atmosféru” nabízel, teď už tomu tak není. A nic se na tom nezmění.

„Jsem osobně přesvědčen, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola,” říká Bernhard Heil, šéf vývoje motorů u Daimleru s tím, že nová generace spalovacích motorů značky nabídne v běžných provedeních litrový výkon až 100 kW (136 koní), což u atmosféricky plněných jednotek není možné za současného splnění stále přísnějších emisních regulací. „Když mluvíme o 200kW v přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, skončíte v případě atmosférické jednotky v situaci, kdy budete muset postavit čtyřlitrový osmiválec. A nikdy nedosáhnete srovnatelné spotřeby paliva jako u čtyřválce,” říká nekompromisně Heil, sám má ale daleko k tomu, aby považoval motory bez turba za překonaný nesmysl.

V emotivní rovině jsou pro Heila atmosféry nenahraditelné. „Moje srdce říká docela jiný příběh. Miluji ty objemné V8 a V6, na druhou stranu, výkony špičkových čtyřválců jsou neuvěřitelné,” konstatoval. Je si pochopitelně vědom toho, že přeplňovaným motorům chybí atraktivní zvukový projev srovnatelný s těmi „neoturbenými”, i tady chce ale Mercedes najít schůdné řešení. „Je to otázka filosofie. Můžeme zvolit řešení s umělým zvukem, který nebude jiný než u atmosfér. Mercedesy ale nebudou vydávat zvuk V8 se čtyřválcem pod kapotou - to není v souladu s naším chápáním. Pracujeme s našimi čtyřválci, aby zněly zajímavěji a najdeme cestu,” uzavřel Heil.

Jinými slovy - Mercedes je opět jen realistický. Jeho lidé milují atmosférické motory stejně jako my, ale s dnešními emisními regulacemi jsou prakticky neslučitelné. Alespoň že Mercedes nepůjde cestou primitivního falešného zvuku, který nám nedávno předvedl třeba nový Ford Focus RS...


Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 1 - Test Mercedes A45 AMG 2014 051Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 2 - Test Mercedes A45 AMG 2014 054Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 3 - Test Mercedes A45 AMG 2014 057Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 4 - Test Mercedes A45 AMG 2014 062Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 5 - Test Mercedes A45 AMG 2014 063Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 6 - Test Mercedes A45 AMG 2014 065Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 7 - Test Mercedes A45 AMG 2014 146Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 8 - Test Mercedes A45 AMG 2014 148Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 9 - Test Mercedes A45 AMG 2014 149Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 10 - Test Mercedes A45 AMG 2014 147Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 11 - Test Mercedes A45 AMG 2014 151Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola - 12 - Test Mercedes A45 AMG 2014 150
Mercedes se v posledních letech prosazuje hlavně zmenšenými turbomotory. A nehodlá z této cesty sejít

Zdroj: Car Advice

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.