Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 65 AMG 2012: nové dvanáctiválcové biturbo prý již v New Yorku
12.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Před půl rokem se vážně mluvilo o konci kariéry dvanáctiválců v nové třídě SL. Teď to vypadá, že šestilitrové biturbo pořád žije a čeká jej další premiéra.
Přiznat omyl někdy může být ve výsledku i příjemné. Třeba loni v létě se sítí šířila informace od DuPont Registry o ukončení výroby dvanáctiválcových motorů pro třídu SL. Nyní se ukazuje, že to zřejmě nebyla pravda. Jak tvrdí lidé od amerického magazínu Car and Driver, od zdroje v Mercedesu získali informaci o chystané premiéře modelu SL 65 AMG vybavené agregátem V12. Vůz by měl být představen na blížící se výstavě New York Auto Show, která se koná od 6. do 15. dubna.
Až dosud jsou nejsilnějšími motory v nabídce koncernu Daimler pro novou generaci Mercedesu SL dva osmiválce, v obou případech s párem turbodmychadel. Provedení SL 500 s 4,7 V8 má 435 koní a 700 newtonmetrů, novější SL 63 AMG s 5,5 biturbo disponuje buď 537 koňmi a 800 newtonmetry anebo v silnější variantě 564 koní a 900 Nm.
Pokud se ptáte, proč by někdo s těmito čísly potřeboval ještě šestilitrové biturbo V12 s více než 600 koňskými silami (v S 65 a CL 65 má 630 k a 1000 Nm), tak to je špatně položená otázka. V těchto sférách (navíc u kupé-roadsteru, jehož konstrukce je o kompromisu mezi tuhostí, akceptovatelným kroucením a hmotností) to už není ani tak o potřebě, jako spíše možnosti moci si to dovolit a chtít to ukázat.
Zvěsti o tom, že se dvanáctiválce již nevrátí, jsou - zdá se - zažehnány. Potíž je v tom, že se to nemusí týkat Evropy. Jak je známo, automobilky od ledna platí pokuty za nadlimitní emise alias „zdanění vyšší než dovolené spotřeby“, a přestože se při extrémních cenovkách luxusních vozidel tyto položky mohou ztratit v koncové ceně pro zákazníka, firmy tohle nemůžou donekonečna přehlížet. Jedinou pozitivní věcí je, že Mercedesů SL 65 se stejně vyrobí málo a tak by i případná dotace ze strany Daimleru mohla za tu prestiž stát.






























Zatím nejsilnější motor v nové generaci třídy SL je 5,5 biturbo v provedení 63 AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 4 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 5 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch