Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition
24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.
O malosériové japonské automobilce Mitsuoka jsme se v minulosti příliš nezmiňovali. To ale svým způsobem není překvapivé, neboť produkce je zaměřena pouze na domácí trh. Imitovat má přitom hlavně britské vozy 50. a 60. let minulého století, mimo to ovšem značka v roce 2001 přišla se studií sportovního vozu Orochi. Ta nakonec o pět let později zamířila do prodeje, i přes extravagantní design však svého majitele vždy našlo přibližně sto exemplářů ročně. Asi bychom se proto neměli divit, že automobilka přistoupila k ukončení výroby.
K tomu má dojít v září, do té doby by ovšem mělo vzniknout ještě osm exemplářů série Final Edition. Pět z nich se přitom pochlubí purpurovým lakem Fuyoru, zatímco ve třech případech můžeme počítat se světlejším odstínem zvaným Gold Pearl. Všechny limitované modely pak bude zvenčí zdobit přední spoiler, dvoudílné zadní křídlo a 19palcová litá kola, zatímco dovnitř se nastěhuje dvoubarevná kůže, Alcantara a metalické doplňky.
Po stránce mechanické však již ke změnám nedošlo, což je opravdu na škodu. Přestože totiž 3,3litrový motor V6 produkuje 233 koní a 328 Nm točivého momentu, v kombinaci s pětistupňovým automatem a ne zrovna nízkou hmotností 1 580 kilogramů nelze počítat zrovna s působivou jízdní dynamikou. Akceleraci z klidu na stovku firma raději neudává, nejvyšší rychlost činí jen (typicky japonsky) omezených 180 km/h.
Po stránce cenové pak každý exemplář limitované edice vychází na 12 700 000 yenů (cca 2 464 000 Kč), což oproti standardu oceněnému na 10 500 000 JPY (2,037 milionu korun) představuje výraznější nárůst. Nepochybujeme však o tom, že těch pár excentriků se najde. Zvláště, když další příležitost již nedostanou.












Nepříliš přesvědčivý vzhled japonského Mitsuoku Orochi doprovází horší jízdní dynamika. Není proto divu, že vůz ve výrobě končí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 8 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 10 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 11 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
dnesNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1