Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition
24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.
O malosériové japonské automobilce Mitsuoka jsme se v minulosti příliš nezmiňovali. To ale svým způsobem není překvapivé, neboť produkce je zaměřena pouze na domácí trh. Imitovat má přitom hlavně britské vozy 50. a 60. let minulého století, mimo to ovšem značka v roce 2001 přišla se studií sportovního vozu Orochi. Ta nakonec o pět let později zamířila do prodeje, i přes extravagantní design však svého majitele vždy našlo přibližně sto exemplářů ročně. Asi bychom se proto neměli divit, že automobilka přistoupila k ukončení výroby.
K tomu má dojít v září, do té doby by ovšem mělo vzniknout ještě osm exemplářů série Final Edition. Pět z nich se přitom pochlubí purpurovým lakem Fuyoru, zatímco ve třech případech můžeme počítat se světlejším odstínem zvaným Gold Pearl. Všechny limitované modely pak bude zvenčí zdobit přední spoiler, dvoudílné zadní křídlo a 19palcová litá kola, zatímco dovnitř se nastěhuje dvoubarevná kůže, Alcantara a metalické doplňky.
Po stránce mechanické však již ke změnám nedošlo, což je opravdu na škodu. Přestože totiž 3,3litrový motor V6 produkuje 233 koní a 328 Nm točivého momentu, v kombinaci s pětistupňovým automatem a ne zrovna nízkou hmotností 1 580 kilogramů nelze počítat zrovna s působivou jízdní dynamikou. Akceleraci z klidu na stovku firma raději neudává, nejvyšší rychlost činí jen (typicky japonsky) omezených 180 km/h.
Po stránce cenové pak každý exemplář limitované edice vychází na 12 700 000 yenů (cca 2 464 000 Kč), což oproti standardu oceněnému na 10 500 000 JPY (2,037 milionu korun) představuje výraznější nárůst. Nepochybujeme však o tom, že těch pár excentriků se najde. Zvláště, když další příležitost již nedostanou.












Nepříliš přesvědčivý vzhled japonského Mitsuoku Orochi doprovází horší jízdní dynamika. Není proto divu, že vůz ve výrobě končí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre GP Mugello 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
Nejnovější články
Honda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před hodinouDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 3 hodinamiLada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
před 4 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 6 hodinamiFord s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva