Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 | Petr Prokopec
Byly časy, kdy Ferrari usilovalo o to stavět auto s vůbec nejvyšší maximální rychlostí na celém světě, v posledních letech ale maximálku svých novinek vůbec neuvádí. O to zajímavější je vidět model 296 GTB vládnout Autobahnu.
Každá značka přistupuje k uváděným technickým parametrům svých novinek trochu jinak. Některé prezentují údaje dosažené za optimálních podmínek v ideálním prostředí, neboť potřebují okouzlit davy, zatímco u jiných jsou uváděná data spíše podhodnocená a zaznamenávána jsou buď za obvyklých nebo dokonce horších než obvyklých podmínek. Pro daného výrobce jsou totiž vizitkou, za kterou si musí stát. Je tedy zapotřebí, aby třeba udávané akcelerace zákazník s autem reálně dosáhl, i když kdykoli a kdekoli to jistě nebude. K optimálnímu času tak mohou být přičteny nějaké desetinky, neboť pokud se dostanete pod oficiální metu, bude to přinášet pozitivní body.
Pak je tu ovšem Ferrari, které si s technickými parametry nikdy hlavu příliš nelámalo a obvykle prezentovalo až fantaskní čísla. Vzpomeňme třeba model F40, který měl jako první na světě dosáhnout rychlosti 200 mph, tedy 322 km/h, této mety ale z nezávislých magazínů svého času nedosáhl nikdo. Později se Ferrari z tohoto klání stáhlo a možná i proto u svých novinek uvádí maximální rychlost jen formulkou „přes X km/h”, přičemž ono X obvykle není zase tak vysoké, aby to naznačovalo reálné možnosti vozu vzhledem k jeho výkonu. Ke konkrétnímu údaji se tedy musíte dobrat sami, v rámci legálních možností třeba na německém Autobahnu, kde rychlost není nikterak omezena. Právě tam nedávno vyrazili lidé z nizozemského AutoTopNL, kteří protáhli Ferrari 296 GTB. Tedy plug-in hybrid s udávaným maximem „přes 330 km/h”.
Kupé z italské Modeny se ale relativně dostalo dostalo za hranici 350 km/h, tachometrově až na 352 km/h, přičemž zjevně by i pokračovalo dál, provoz na silnici už ovšem řidiči neumožnil tlačit plynový pedál k podlaze. Je to pozoruhodný výsledek, neboť na rozdíl od většiny sourozenců nepoužívá 296 Berlinetta ani osmiválec, ani dvanáctiválec. Místo toho zadní kola roztáčí třílitrový šestiválec, jemuž dvojice turbodmychadel dopomáhá k výkonu 663 koní. Kromě něj je tu ovšem ještě elektromotor, jenž disponuje dalšími 167 koňmi.
Celá soustava tedy nakonec nabízí 830 koní, jež si musí poradit s 1 470 kilogramy. To je nicméně suchá hmotnost, s řidičem a veškerými náplněmi jsme tedy na zhruba 1,6 tuny. Plug-in hybridní Ferrari tedy zrovna do klubu muších vah nepatří. Zrovna to ale na maximálku nemá vliv, ani akcelerace ale není ani trochu marná, podívejte se na to sami.






Dle oficiálních údajů se plug-in hybridní Berlinetta má zvládnout rozjet na „víc než 330 km/h”. Reálně byste s 830koňovým kupé mohli dosáhnout mety možná i o 30 km/h vyšší, naznačují to aspoň záběry níže. Foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash včera 14:46
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles včera 14:00
- V Portimau vyhrál Moto2 Moreira, 15. Salač včera 12:54
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone včera 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez 8.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
včera
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
včera
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
včera
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 11.09. 13:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
