Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice

Je to vlastně celé Ferrari, protože sám zakladatel značky svého času říkával, že neprodává auta, prodává jen motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Očekávaná cena agregátu tomuto přístupu odpovídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice

11.11.2022 | Petr Miler

Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice

/

Foto: RM Sothebys, tiskové materiály

Je to vlastně celé Ferrari, protože sám zakladatel značky svého času říkával, že neprodává auta, prodává jen motory. A ten zbytek k nim přidává zdarma. Očekávaná cena agregátu tomuto přístupu odpovídá.

Pro zájemce o stavbu výjimečného auta dle vlastního gusta nebo vskutku hodnotný „kus nábytku” do obývacího pokoje máme dvě zprávy - dobrou a špatnou. Tou dobrou je, že se nyní mohou zmocnit motoru, který platí za klenot mezi klenoty. Tou špatnou ovšem je, že je stát bude tolik, že bude možná jednodušší koupit si hotové auto s podobným potenciálem. Ačkoli finální cena stroje vyobrazeného níže vzejde až z dražby, aukční firma předem očekává, že vyjde až na 300 tisíc dolarů. To je více jak 7 milionů Kč.

Jde ale skutečně o mimořádný stroj, navíc v mimořádném stavu - nikdy nejetý, nikdy ani nevybavený agregát slavného Ferrari Enzo. Za takovou částku se dá koupit spousta nových či zánovních supersportů, které disponují podobným či alespoň podobně výkonným motorem. Přesto nepochybujeme, že se najdou tací, kteří rádi zaplatí i takovou či ještě vyšší sumu za stroj odkazující na zakladatele nejslavnější italské automobilky. Enzo využívalo techniku Formule 1 a v čase své největší slávy patřilo mezi nejvýkonnější a nejrychlejší automobily světa.

Vůz za to do značné míry vděčí právě tomuto šestilitrovému dvanáctiválci s atmosférickým plněním, který dává výkon až 485 kW (659 koní) při 7 800 ot./min. Omezovač otáček zasahuje při 8 200 ot/min, točivý moment 657 Nm vrcholí při 5 500 otáčkách. Automatické šestistupňové řazení spojené s pohonem zadních kol pomáhalo k akceleraci na 100 km/h za 3,65 sekundy, auto se zastavilo v řádění až po dosažení 350 km/h.

Specifikace i dnes berou dech a byť odpovídají celému hybridnímu pohonu, ze kterého tu dostanete jen jeho dvanáctiválcové srdce, právě to mělo na dynamice auta lví podíl. Pořádný objem a absence turbodmychadla dnes mají cenu zlata, a tak bychom se ani nedivili, kdyby se finální cena dostala i přes zmíněnou mez, motor dostanete po aukci ve floridském Miami, která se koná 10. prosince, i s tovární bednou. A meze představivosti se v případě nakládání s jejím obsahem opravdu nekladou - třeba taková Škoda s motorem Ferrari Enzo by ve světě jistě sklidila obdiv...


Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 1 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 01Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 2 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 02Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 3 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 03Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 4 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 04Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 5 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 05Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 6 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 06Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 7 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 07Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 8 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 08Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 9 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 09Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 10 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 10Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 11 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 11Motor jednoho z nejlepších Ferrari všech dob je k mání dodnes nový, nikdy ho ani nevybalili z krabice - 12 - Ferrari Enzo motor nevybaleny prodej 12
Tento motor z Enza vznikl začátkem milénia, dnes se má prodat i za více než 7 milionů korun. Atmosférický dvanáctiválec dává 659 koní a 657 Nm, je úplně nový a zcela kompletní. Foto: RM Sothebys, tiskové materiály

Zdroj: RM Sotheby's

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše