Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Možná poslední záchvěv řidičských aut z Francie ukázal, co dovede v novém, na svůj výkon jede skvěle
31.1.2022 | Petr Miler
Ačkoli čerstvě prošel menší modernizací, už teď má od výrobce podepsaný ortel. Co na tom, že tak, jak je, oslovuje ty správné zákazníky. Co na tom, že svým pojetím zaplňuje prázdné místo na trhu. Alpine A110 není elektrický, a tak musí udělat cestu jiným.
Trvalo věky, než jsme se jej dočkali a už se s ním můžeme pomalu loučit. Již v roce 2008 se začalo mluvit o tom, že Renault oživí značky Alpine, v roce 2012 to pak skutečně udělal a ukázal první koncept novodobého Alpine A110. Museli jsme si ale počkat další čtyři roky na chvíli, než Francouzi přišli s předprodukční podobou tohoto auta a teprve v roce 2017 plně odhalili sériové provedení. Nyní se píše rok 2022 a A110 si může pomalu znovu balit fidlátka.
Psali jsme o víkendu, že Renault hodlá i z této značky udělat výrobce čistě elektrických aut, primárně SUV, což podle nás nedává vůbec žádný smysl. A110 resp. A110 S je svém současném provedení skutečně řidičským autem, které nikdy nebude fungovat dnešním způsobem s elektrickým pohonem a adekvátní baterkou. Sám elektrický pohon problém není, ale tento vůz se dnes vyznačuje hmotností okolo 1 100 kg, což je s těžkým akumulátorem neopakovatelné. Současně je dělaný na ostré ježdění, které nutně během chvíle vyčerpá jeho kapacitu.
Na trhu dnes není elektrické auto, se kterým by šlo opravdu ostře více než desítky kilometrů a je pošetilé se domnívat, že elektrický Alpine na tom bude jinak. A opravdu si nedovedeme představit, jak bychom se bavili s vozem, se kterým si třeba 20 minut sjedete a pak jej budete klidně hodiny dobíjet. To přece nedává smysl, technika elektrických aut jednoduše není tak daleko, aby podobné využití vozu smysluplně zajistila. Proč za těchto podmínek Renault neudrží Alpine v prodeji v jeho současné podobě - neboť při jeho aktuálních prodejích je to i s ohledem na požadavky EU stejně úplně jedno - nám uniká.
Na videu níže si tedy můžete prohlédnout v akci dost možná poslední záchvěv skutečně řidičských aut z Francie, neboť ani další tamní značky jiným směrem nemíří. Středem pozornosti je modernizovaný Alpine A110 S doplněný o tzv. Aero Kit, který disponuje výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvýše 340 Nm. Z 0 na 100 km/h má akcelerovat za 4,5 sekundy a rozjet se až na 275 km/h, což jsou dost solidní hodnoty na vůz s motorem 1,8 turbo. Ale v praxi nemá problém je zopakovat, i když více jak 200 km/h se nedočkáme. Na této rychlosti je auto ovšem dřív, než řeknete Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé - tak si nyní říká továrna, kde se A 110 pořád ještě vyrábí.






Modernizovaný Alpine A 110 S s tzv. Aero Kitem je opravdu rychlé auto, jak můžete vidět níže. Škoda, že má za nějaké tři roky skončit bez šance, že by na něj navázalo cokoli fakticky srovnatelného. Foto: Alpine
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva