Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Musk ukázal, jak teď vypadá výroba Tesly Model 3. Je opravdu velmi pomalá
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klíčový model Tesly zatím vzniká v šestkrát menším množství, než jaké šéf značky přislíbil. Na kritiku zareagoval něčím, co dojem tak úplně nevylepšuje.
Informace o Tesle Model 3 v posledních dnech nabírají na intenzitě. Stojí za tím čtvrtletní zpráva značky, dle které sice došlo k nárůstu prodejů, nicméně na této skutečnosti nemá novinka víceméně žádnou zásluhu. Do konce září totiž bylo vyrobeno pouze 260 kusů, tedy výrazně méně, než kolik jich na počátku letních prázdnin přislíbil Elon Musk. Ten totiž uvedl, že v srpnu bude smontováno 100 exemplářů, v září měla produkce dosáhnout dokonce 1 500 vozů.
Jak jsme si ovšem právě řekli, realita je vůči slibům šestinásobně nižší. Wall Street Journal přitom naznačil, že důvodem je částečné nahrazení automatizovaného výrobního procesu ruční výrobou. Vůči tomu se nyní Tesla ohradila a uvedla, že informace magazínu jsou „ve své podstatě špatné a zavádějící“. Na důkaz toho pak Musk aktuálně na Instagram nahrál video se záběry části linky, která ukazuje při práci pouze roboty.
Je však otázkou, zda dané závěry vylepší značce kredit či spíše zapůsobí kontraproduktivně. Činnost robotů je totiž opravdu pomalá, za čímž nestojí ani zkreslení, ani naše snaha Teslu zdiskreditovat. Skutečným důvodem je ten fakt, že linka jede pouze na desetinu svého potenciálního tempa. Podle Muska za tím stojí snaha „o potvrzení konzistence výroby a možnost zastavení práce robotů, pokud se něco pokazí“.
To je jistě na jednu stranu chvályhodné, nicméně dané skutečnosti jsou spojené vždy s předprodukční fází výroby, nikoliv s montáží zcela sériových aut. Ač se tedy Musk snažil ospravedlnit pozvolný rozjezd Tesly Model 3, ve výsledku jen stvrdil, o čem mluvíme již delší dobu - tedy že automobilka chtěla být inovativní v každém ohledu, ovšem nakonec zjistila, že zavedené pořádky ostatních výrobců tu nejsou pro nic za nic. A tak nevyrábí, nýbrž výrobu testuje.
Obrazně řečeno, Tesla si ukousla větší kus chleba, než jaký dokáže pozřít. Jelikož se ovšem předtím chlubila pokročilou počítačovou simulací, dle které měla něco takového zvládnout, musela jednoduše zavřít ústa a dělat, že v nich už nic nemá. Když se pak nikdo nedíval, zkusila značka sem tam nějaké to sousto dodatečně polknout. A když přitom byla nachytána, v podstatě jen zmiňuje, že jí cosi uvázlo mezi zuby.
Šéf automobilky se ovšem přitom dopouští podobných chyb jako Andrej Babiš v rámci Čapího hnízda. V jedné chvíli se totiž snaží dokázat, že výroba Tesly Model 3 je plně automatizovaná, nicméně vzápětí dodává, že spuštění některých montážních systémů zabralo déle času, než se očekávalo (některé navíc nejsou aktivní dodnes). V tu chvíli je třeba se ale ptát, jak vlastně oněch 260 aut vzniklo. Že odpověď bude „jinak” a to jinak bude stěží znamenat cokoli jiného než „ručně”, je nasnadě...
Elon Musk se pochlubil záběrem na montážní linku...





























...Tesly Model 3, která ovšem aktuálně neběží zrovna rapidním tempem. Značka totiž musí dohánět klasické postupy, v jejichž případě se chvástala tím, že si je může dovolit vynechat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 51 minutami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 3 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
