Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž ukázal, co dokáže moderní Němec s prťavým tříválcem na rychlostně neomezené dálnici
26.11.2021 | Petr Miler
K těmto motorům máme své výhrady, jedno jim ale upřít nelze. Na svůj objem a koncepci jsou neobyčejně výkonné a autům jako Opel Astra propůjčují docela zajímavou dynamiku.
Nemáme rádi tříválce. Ne z plezíru, ale pro všechny jejich vrozené a povětšinou neřešitelné nedostatky, které z nich dělají jen motory šité na míru evropským testům spotřeby paliva resp. emisí CO2. Pro doslova o pár procent lepší výsledek v normovaném testu zahazují kultivovanost, příjemný zvukový projev, ovladatelnost, rovnoměrné rozložení výkonu do otáček... Jsou to příliš velké oběti, které by zákazníci za normálních okolností nepřijali a automobilky s nimi. Ovšem s vidinou obrovských pokut za nadlimitní flotilové emise CO2 se prostě každý ušetřený gram hodí.
Mimo Evropu se tyto motory používají jen zřídka, na starém kontinentu se naopak staly téměř standardem u malých a kompaktních aut. Nemáme z toho radost a nikomu bychom takový motor nedoporučili, jedno jim ale upřít nelze. Zejména německé automobilky se naučily dolovat z této koncepce velmi sympatické výkony a odmyslíte-li si vše výše zmíněné, i relativně velká auta jimi poháněná se dynamicky neprojevují úplně marně.
Velmi výmluvně to dosvědčuje přiložené video člověka stojícího za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, který vzal poslední generaci Opelu Astra (označovanou také písmenem K) s motorem 1,2 R3 o výkonu 145 koní na rychlostně neomezenou německou dálnici. A ostudu si tam opravdu neutrhla.
Na místě i za jízdy je patrný nepříjemný, jakoby neúplný mixérovitý zvuk, ovšem když se nad něj povznesete a budete si všímat jen dynamiky, nemůžete neuznat, že tohle auto prostě jede. S tachometrem se dostane až někam k 240 km/h, i zrychlení na stovku či dvoustovku ale probíhá velmi svižně a v provozu plném výkonnějších aut se ani trochu neztrácí. Podívejte se na to nakonec sami, člověku ne až tak citlivému na jakousi homogenitu projevu motoru takové auto nemusí vadit.






Opel Astra s tříválcem 1,2 je nepochybně kompromisní řešení, velmi slušnou dynamiku mu ale upřít nelze. Foto: Opel
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
Nejnovější články
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 16 minutami
Prodeje Tesly jsou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před hodinou
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 3 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 4 hodinami
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 12:06 - Předseda
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.15. 11:28 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
