Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž ukázal, co dokáže moderní Němec s prťavým tříválcem na rychlostně neomezené dálnici
26.11.2021 | Petr Miler
K těmto motorům máme své výhrady, jedno jim ale upřít nelze. Na svůj objem a koncepci jsou neobyčejně výkonné a autům jako Opel Astra propůjčují docela zajímavou dynamiku.
Nemáme rádi tříválce. Ne z plezíru, ale pro všechny jejich vrozené a povětšinou neřešitelné nedostatky, které z nich dělají jen motory šité na míru evropským testům spotřeby paliva resp. emisí CO2. Pro doslova o pár procent lepší výsledek v normovaném testu zahazují kultivovanost, příjemný zvukový projev, ovladatelnost, rovnoměrné rozložení výkonu do otáček... Jsou to příliš velké oběti, které by zákazníci za normálních okolností nepřijali a automobilky s nimi. Ovšem s vidinou obrovských pokut za nadlimitní flotilové emise CO2 se prostě každý ušetřený gram hodí.
Mimo Evropu se tyto motory používají jen zřídka, na starém kontinentu se naopak staly téměř standardem u malých a kompaktních aut. Nemáme z toho radost a nikomu bychom takový motor nedoporučili, jedno jim ale upřít nelze. Zejména německé automobilky se naučily dolovat z této koncepce velmi sympatické výkony a odmyslíte-li si vše výše zmíněné, i relativně velká auta jimi poháněná se dynamicky neprojevují úplně marně.
Velmi výmluvně to dosvědčuje přiložené video člověka stojícího za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, který vzal poslední generaci Opelu Astra (označovanou také písmenem K) s motorem 1,2 R3 o výkonu 145 koní na rychlostně neomezenou německou dálnici. A ostudu si tam opravdu neutrhla.
Na místě i za jízdy je patrný nepříjemný, jakoby neúplný mixérovitý zvuk, ovšem když se nad něj povznesete a budete si všímat jen dynamiky, nemůžete neuznat, že tohle auto prostě jede. S tachometrem se dostane až někam k 240 km/h, i zrychlení na stovku či dvoustovku ale probíhá velmi svižně a v provozu plném výkonnějších aut se ani trochu neztrácí. Podívejte se na to nakonec sami, člověku ne až tak citlivému na jakousi homogenitu projevu motoru takové auto nemusí vadit.






Opel Astra s tříválcem 1,2 je nepochybně kompromisní řešení, velmi slušnou dynamiku mu ale upřít nelze. Foto: Opel
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
16.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
16.9.2025Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
16.9.2025Mercedes po poprasku okolo motorů BMW říká, je odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
16.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva