Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
14.9.2024 | Petr Miler
Další detaily o celém požáru zveřejněné hasiči jen podtrhují, jak extrémně náročné je se s těmito neštěstími potýkat. Dokáže si někdo představit, že by takových, navíc v průměru násobně starších aut jezdily na každém z kontinentů stamiliony?
Požáry elektrických osobních aut se už staly něčím vcelku běžným, třebaže rozhodně ne bagatelním, požáry elektrických kamionů jsou ale novinka. Už v minulosti jsme pár menších incidentů zažili, až minulý měsíc ovšem vzplál u dálnice elektrický tahač Tesly a byla z toho opravdu velká polízanice. Auto hořelo přes 10 hodin a zavřelo oblast o průměru 1,6 kilometru i s přilehlou dálnicí prakticky na celý den.
To je dosti znepokojivé, nyní se ale díky NTSB (National Transportation Safety Board, řekněme Národní úřad pro bezpečnost dopravy) a vyjádření Nolana Hala, šéfa kalifornských hasičů, který odpovídal na otázky KCRA, dozvídáme další detaily. A nejsou ani trochu uklidňující.
Dle zveřejněných dat museli kalifornští použít k uhašení požáru jediného nákladního auta neskutečných víc jak 50 000 galonů, tedy asi 190 tisíc litrů vody. Podle hasičů je asi 100 až 200krát víc, než je běžně třeba na uhašení požáru spalovacího auta. Pro srovnání je to také asi takové množství vody, které by v průměrné české domácnosti o třech členech vydrželo na úplně všechno - mytí, pití, vaření, splachování... No nebudeme to rozvádět, asi na 18 měsíců. Rok a půl. To je skutečně ohromné množství a nedokážeme si ani představit, jak by hasiči z jednoho města souběžně řešili několik takových požárů naráz.
Známé jsou také okolnosti nehody. Podle AP je za incident odpovědný zaměstnanec Tesly, který se soupravou přejížděl z Livermoru v Kalifornii do továrny firmy ve Sparks v Nevadě. Bez cizího zavinění měl sjet z dálnice I-80 asi 100 kilometrů od Sacramenta, narazit do stromu, na svahu se převrátit, opřít se o další stromy a tam vzplanout. Řidič měl štěstí, že z místa odešel bez zranění, protože jinak by jej ohromná lithium-iontová baterie hořící při teplotách přes 500°C sežehla jako stromy okolo. Tak aspoň nějaké dobré zprávy.


„Nemůže zapalovat ten, kdo nehoří!” Jeden z klasických citátů si u Tesly vysvětlili po svém a z jejího Semi... Foto: Tesla
...opravdu mnoho nezbylo. Hasiči se ovšem s požárem vozu museli potýkat velmi komplikovaně. Foto: NTSB, CC0 Public Domain
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1