Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
14.9.2024 | Petr Miler
Další detaily o celém požáru zveřejněné hasiči jen podtrhují, jak extrémně náročné je se s těmito neštěstími potýkat. Dokáže si někdo představit, že by takových, navíc v průměru násobně starších aut jezdily na každém z kontinentů stamiliony?
Požáry elektrických osobních aut se už staly něčím vcelku běžným, třebaže rozhodně ne bagatelním, požáry elektrických kamionů jsou ale novinka. Už v minulosti jsme pár menších incidentů zažili, až minulý měsíc ovšem vzplál u dálnice elektrický tahač Tesly a byla z toho opravdu velká polízanice. Auto hořelo přes 10 hodin a zavřelo oblast o průměru 1,6 kilometru i s přilehlou dálnicí prakticky na celý den.
To je dosti znepokojivé, nyní se ale díky NTSB (National Transportation Safety Board, řekněme Národní úřad pro bezpečnost dopravy) a vyjádření Nolana Hala, šéfa kalifornských hasičů, který odpovídal na otázky KCRA, dozvídáme další detaily. A nejsou ani trochu uklidňující.
Dle zveřejněných dat museli kalifornští použít k uhašení požáru jediného nákladního auta neskutečných víc jak 50 000 galonů, tedy asi 190 tisíc litrů vody. Podle hasičů je asi 100 až 200krát víc, než je běžně třeba na uhašení požáru spalovacího auta. Pro srovnání je to také asi takové množství vody, které by v průměrné české domácnosti o třech členech vydrželo na úplně všechno - mytí, pití, vaření, splachování... No nebudeme to rozvádět, asi na 18 měsíců. Rok a půl. To je skutečně ohromné množství a nedokážeme si ani představit, jak by hasiči z jednoho města souběžně řešili několik takových požárů naráz.
Známé jsou také okolnosti nehody. Podle AP je za incident odpovědný zaměstnanec Tesly, který se soupravou přejížděl z Livermoru v Kalifornii do továrny firmy ve Sparks v Nevadě. Bez cizího zavinění měl sjet z dálnice I-80 asi 100 kilometrů od Sacramenta, narazit do stromu, na svahu se převrátit, opřít se o další stromy a tam vzplanout. Řidič měl štěstí, že z místa odešel bez zranění, protože jinak by jej ohromná lithium-iontová baterie hořící při teplotách přes 500°C sežehla jako stromy okolo. Tak aspoň nějaké dobré zprávy.
„Nemůže zapalovat ten, kdo nehoří!” Jeden z klasických citátů si u Tesly vysvětlili po svém a z jejího Semi... Foto: Tesla
...opravdu mnoho nezbylo. Hasiči se ovšem s požárem vozu museli potýkat velmi komplikovaně. Foto: NTSB, CC0 Public Domain
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před hodinou - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 2 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 4 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 5 hodinami - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva