Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové
5.6.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto je na původně lidový sporťák Fordu až absurdně drahé, až ho ale uvidíte a uslyšíte v akci na nejnáročnějším okruhu světe, odpustíte mu nejen vysokou cenovku. Právě Nordschleife chce zdolat v rekordním čase.
Za 7,4 milionu korun si toho můžete koupit opravdu hodně. Taková suma vám postačí na byt v Praze, mimo tuto metropoli pak klidně i na menší statek. Stejně tak se díky ní můžete stát majitelem Porsche 911 GT3 RS s řadou příplatků. Nebo dokonce dvou Tesel Model S Plaid, jednoho Modelu 3 Performance, a ještě vám zbyde na několik „tankování“ u veřejných dobíjecích stanic. Vaše možnosti jsou tedy značné, ovšem jen do chvíle, než zamíříte k Fordu, neboť u modrého oválu se jedná o startovní čáru nejrychlejšího Mustangu historie.
Varianta GTD byla představena již loni, zatím však nezamířila k žádnému ze zájemců, ti si budou muset projít podobně trapným výběrovým procesem, s jakým byl spojen Ford GT. I když se ale jedná o ať potupný proces, komplikace zjevně budou stát za to. Automobilka totiž cílí na jeden z nejlepších časů, jakých kdy produkční auta dosáhly na Nordschleife. GTD se jistě nevyrovná Mercedesu-AMG One, který s časem 6 minut a 35 sekund drží rekord silničních aut, pod 7 minut se ale dostat chce.
Ford tedy neponechává nic náhodě a s prototypy vyrazil do pohoří Eifel, aby auto pro tento účel naladil co možná nejlépe. Klíčové jsou hlavně adaptivní tlumiče Multimatic ASV, které zajistí, aby byl vůz dostatečně tvrdý na okruzích, ovšem zároveň také alespoň trochu komfortní na veřejných silnicích. Protože se navíc jedná o zavěšení typu push-rod, Ford využil příležitosti a místo zadních sedadel instaloval okno, skrze které si můžete práci tlumičů užívat i při jízdě.
Kromě toho Mustang GTD dostane také systém DRS podobný tomu, jaký užívají monoposty Formule 1 nebo právě zmíněný Mercedes-AMG. A opomenout nesmíme ani 5,2litrový přeplňovaný osmiválec, který na Ringu pěje tak drsné árie, že začnete zvažovat prodej ledviny, abyste si toto provedení mohli dovolit. V tomto ohledu vás ale musíme zklamat, žádosti pro roky 2025 a 2026 již byly uzavřené. Nyní bude muset vedení značky odmítnout většinu z 7 500 zájemců.
Kolik kusů více než 800koňového placatého kupé ovšem nakonec vznikne, Ford zatím neupřesnil. Nebylo by však překvapivé, kdyby výroba byla omezena na 500 aut ročně jako u GT. Pokud pak navíc novinka bude plně následovat svého šestiválcového příbuzného, mohou majitelé počítat nejen s klauzulí zakazující přeprodej po dva roky od nabytí, ale také se slušným zhodnocením svých někdejších investic. GT se totiž dnes často prodává za dvojnásobek své původní ceny.




Mustang GTD se zatím ukázal jen zvenčí, již to však spolu s některými informacemi stačilo k tomu, aby zájemci zavalili modrý ovál žádostmi o koupi. Po zhlédnutí níže přiloženého videa pak jistě zájem ještě naroste, aplikační proces však již byl uzavřen. Foto: Ford
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 54 minutami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejčtenější články
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
25.11.2025
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
25.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
25.11.2025
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
25.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
