Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové
5.6.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto je na původně lidový sporťák Fordu až absurdně drahé, až ho ale uvidíte a uslyšíte v akci na nejnáročnějším okruhu světe, odpustíte mu nejen vysokou cenovku. Právě Nordschleife chce zdolat v rekordním čase.
Za 7,4 milionu korun si toho můžete koupit opravdu hodně. Taková suma vám postačí na byt v Praze, mimo tuto metropoli pak klidně i na menší statek. Stejně tak se díky ní můžete stát majitelem Porsche 911 GT3 RS s řadou příplatků. Nebo dokonce dvou Tesel Model S Plaid, jednoho Modelu 3 Performance, a ještě vám zbyde na několik „tankování“ u veřejných dobíjecích stanic. Vaše možnosti jsou tedy značné, ovšem jen do chvíle, než zamíříte k Fordu, neboť u modrého oválu se jedná o startovní čáru nejrychlejšího Mustangu historie.
Varianta GTD byla představena již loni, zatím však nezamířila k žádnému ze zájemců, ti si budou muset projít podobně trapným výběrovým procesem, s jakým byl spojen Ford GT. I když se ale jedná o ať potupný proces, komplikace zjevně budou stát za to. Automobilka totiž cílí na jeden z nejlepších časů, jakých kdy produkční auta dosáhly na Nordschleife. GTD se jistě nevyrovná Mercedesu-AMG One, který s časem 6 minut a 35 sekund drží rekord silničních aut, pod 7 minut se ale dostat chce.
Ford tedy neponechává nic náhodě a s prototypy vyrazil do pohoří Eifel, aby auto pro tento účel naladil co možná nejlépe. Klíčové jsou hlavně adaptivní tlumiče Multimatic ASV, které zajistí, aby byl vůz dostatečně tvrdý na okruzích, ovšem zároveň také alespoň trochu komfortní na veřejných silnicích. Protože se navíc jedná o zavěšení typu push-rod, Ford využil příležitosti a místo zadních sedadel instaloval okno, skrze které si můžete práci tlumičů užívat i při jízdě.
Kromě toho Mustang GTD dostane také systém DRS podobný tomu, jaký užívají monoposty Formule 1 nebo právě zmíněný Mercedes-AMG. A opomenout nesmíme ani 5,2litrový přeplňovaný osmiválec, který na Ringu pěje tak drsné árie, že začnete zvažovat prodej ledviny, abyste si toto provedení mohli dovolit. V tomto ohledu vás ale musíme zklamat, žádosti pro roky 2025 a 2026 již byly uzavřené. Nyní bude muset vedení značky odmítnout většinu z 7 500 zájemců.
Kolik kusů více než 800koňového placatého kupé ovšem nakonec vznikne, Ford zatím neupřesnil. Nebylo by však překvapivé, kdyby výroba byla omezena na 500 aut ročně jako u GT. Pokud pak navíc novinka bude plně následovat svého šestiválcového příbuzného, mohou majitelé počítat nejen s klauzulí zakazující přeprodej po dva roky od nabytí, ale také se slušným zhodnocením svých někdejších investic. GT se totiž dnes často prodává za dvojnásobek své původní ceny.




Mustang GTD se zatím ukázal jen zvenčí, již to však spolu s některými informacemi stačilo k tomu, aby zájemci zavalili modrý ovál žádostmi o koupi. Po zhlédnutí níže přiloženého videa pak jistě zájem ještě naroste, aplikační proces však již byl uzavřen. Foto: Ford
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před hodinou
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
