Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 | Petr Prokopec
Jen pneumatiky na tohle auto stojí víc než 400 tisíc, dalších pár tisíc dáte za jednu nádrž, která zmizí dříve než stihnete okolí říci, na co to vlastně hledí. I když stačí dvě slova: Rambo Lambo.
Je to jedna z největších automobilových legend, první sériově vyráběný pokus automobilky Lamborghini o terénní vůz. Do prodeje se dostal v roce 1986 pod názvem LM002, přičemž již číslovka v názvu naznačuje, že nešlo o úplně první výlet italského výrobce do terénu. Již o devět let dříve byl totiž představen prototyp Cheetah, který měl zabodovat u americké armády. Ta však nakonec dala přednost konkurenčnímu Humwee. Italové tehdy používali americký osmiválec uložený vzadu, právě tato koncepce se nicméně stala jeho úskalím.
Vše se vyřešilo až u LM002, které přepřáhlo na dvanáctiválec z modelu Countach, který se navíc nastěhoval pod přední kapotu. Pohonná jednotka produkovala 450 koní, což lze za dostatečný výkon považovat i dnes, a to navzdory nemalé hmotnosti, jenž vystoupala až na 2,7 tuny. Se stovkou jste tedy mohli počítat za 7,8 sekundy, nejvyšší rychlost činila 210 km/h. Značka pak sice zájemcům nabízela i přepracovaný námořní dvanáctiválec se 612 koňmi, není však známo, že by nakonec nějaký takový vůbec dodala.
My si proto raději posvítíme na základní provedení, jenž se objevilo na novém, poněkud svérázně pojatém videu Kidston Productions. Ta LM002 zasadila do tyrolských Alp, kde řádí na sněhu s opravdu nemalou razancí. Dovolit si to přitom může nejen s ohledem na nemalý výkon a pohon 4x4, ale také díky speciálním pneumatikám Pirelli Scorpion. Ty byly navrženy tak, aby ustály tlak jak při oné maximálce, tak i extrémně horké nebo naopak studené teplotní podmínky. A kromě toho se u nich počítalo i s nezpevněným povrchem.
S ohledem na tyto finesy asi nepřekvapí, že RamboLambo rozhodně nebylo levné. V roce 1986, kdy přišlo na trh, startovalo na 120 tisících dolarech, nicméně dnes se prodává minimálně za trojnásobek. Za sadu oněch pneumatik pak dáte neskutečných 17 tisíc Eur (cca 440 tisíc korun). A aby toho nebylo málo, naplnění jedné nádrže vás s ohledem na její 169litrový objem vyjde také na pár tisícovek. Vyprázdněnou jí ovšem máte záhy, neboť onen dvanáctiválec si v takto extrémních podmínkách snadno řekne o 60 litrů benzinu během každých 100 km.






Lamborghini LM002 vzniklo pouze v 328 kusech. Dnes se tedy prodává minimálně za nějakých 8 milionů korun. Ilustrační foto: Lamborghini
Zdroj: Kidston Productions@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1