Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.
Pokud přišla v minulosti řeč na praktické ukázky dynamiky, povětšinou jsme se zaměřovali na sportovní modely. V případě těch, které mají ve znaku čtveřici kruhů, přitom byly zjištěny jisté nesrovnalosti mezi realitou a udávanými daty - ve skutečnosti jsou totiž Audi RS rychlejší, než automobilka tvrdí. To je ale podle Němců záměr, pouze díky určitému podhodnocení mají totiž jistotu, že udávané akcelerace bude dosaženo vždy a všude a novináři ani zákazníci se v udávaných hodnotách nebudou „vrtat”.
Jak se nyní ukazuje, u obyčejnějších modelů Audi tento přístup nepraktikuje, což nakonec dává smysl. Asi nelze příliš očekávat, že by někdo do automobilky přišel s tím, že si koupil naftový kombík a on je při zrychlení na stovku o pár desetin sekundy pomalejší, než měl být. Neříkáme, že to nikoho nemusí trápit, u podobných verzí jsou ale obvykle prioritní poněkud jiné hodnoty a Audi k tomu podle toho přistupuje - udává nejlepší dosažitelný čas, který nemusí být v praxi vždy zopakován.
Důkazem budiž přiložené video, které dokumentuje schopnosti stále ještě nové A4 Avant osazené třílitrovým turbodieselem. Tato pohonná jednotka je přitom spojena s osmistupňovým automatem S tronic, který na všechna čtyři kola posílá 272 koní a při využití funkce Overboost až 600 Nm točivého momentu.
V této konfiguraci by kombík z Ingolstadtu měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nicméně realita je o dvě desetiny lepší. Ověřeno je to přitom na základě dat GPS. I to je ovšem na nafťák střední třídy pěkný kalup a na stovce A4 Avant 3,0 TDI zdaleka nekončí - zrychlení ze stovky na dvoustovku absolvuje za 17,6 sekundy a maximálně pokoří 253 km/h. Znovu jde přitom o realitu dle GPS, která o trochu přesahuje to, co by měl dovolit omezovač rychlosti (250 km/h)
Lze pak již jen dodat, že za tento vůz u nás zaplatíte nejméně 1 430 900 Kč. Stran hnacího ústrojí lze přitom očekávat také 17palcová kovaná kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci či elektricky ovládané víko kufru. Připlatit se ale dá pochopitelně za spoustu věcí, spoustu peněz. Třeba jen nejlepší palubní systém MMI s navigací stojí 76 600 Kč...








Audi A4 Avant 3,0 TDI je sice v praxi o něco pomalejší než na papíře, i tak předvádí na Autobahu velmi slušnou dynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva