Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejen sporťáky umí být rychlé na německé dálnici, takto jede kombík Audi A4 3,0 TDI
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi s naftovým motorem se pro řádění po Autobahnu zrozené být nezdá. Když jde ale o Audi A4 Avant 3,0 TDI, ani o dynamiku není nouze.
Pokud přišla v minulosti řeč na praktické ukázky dynamiky, povětšinou jsme se zaměřovali na sportovní modely. V případě těch, které mají ve znaku čtveřici kruhů, přitom byly zjištěny jisté nesrovnalosti mezi realitou a udávanými daty - ve skutečnosti jsou totiž Audi RS rychlejší, než automobilka tvrdí. To je ale podle Němců záměr, pouze díky určitému podhodnocení mají totiž jistotu, že udávané akcelerace bude dosaženo vždy a všude a novináři ani zákazníci se v udávaných hodnotách nebudou „vrtat”.
Jak se nyní ukazuje, u obyčejnějších modelů Audi tento přístup nepraktikuje, což nakonec dává smysl. Asi nelze příliš očekávat, že by někdo do automobilky přišel s tím, že si koupil naftový kombík a on je při zrychlení na stovku o pár desetin sekundy pomalejší, než měl být. Neříkáme, že to nikoho nemusí trápit, u podobných verzí jsou ale obvykle prioritní poněkud jiné hodnoty a Audi k tomu podle toho přistupuje - udává nejlepší dosažitelný čas, který nemusí být v praxi vždy zopakován.
Důkazem budiž přiložené video, které dokumentuje schopnosti stále ještě nové A4 Avant osazené třílitrovým turbodieselem. Tato pohonná jednotka je přitom spojena s osmistupňovým automatem S tronic, který na všechna čtyři kola posílá 272 koní a při využití funkce Overboost až 600 Nm točivého momentu.
V této konfiguraci by kombík z Ingolstadtu měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, nicméně realita je o dvě desetiny lepší. Ověřeno je to přitom na základě dat GPS. I to je ovšem na nafťák střední třídy pěkný kalup a na stovce A4 Avant 3,0 TDI zdaleka nekončí - zrychlení ze stovky na dvoustovku absolvuje za 17,6 sekundy a maximálně pokoří 253 km/h. Znovu jde přitom o realitu dle GPS, která o trochu přesahuje to, co by měl dovolit omezovač rychlosti (250 km/h)
Lze pak již jen dodat, že za tento vůz u nás zaplatíte nejméně 1 430 900 Kč. Stran hnacího ústrojí lze přitom očekávat také 17palcová kovaná kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci či elektricky ovládané víko kufru. Připlatit se ale dá pochopitelně za spoustu věcí, spoustu peněz. Třeba jen nejlepší palubní systém MMI s navigací stojí 76 600 Kč...







Audi A4 Avant 3,0 TDI je sice v praxi o něco pomalejší než na papíře, i tak předvádí na Autobahu velmi slušnou dynamiku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 2 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 3 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 5 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 6 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
