Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025 | Petr Miler
Divili jsme se, že k dosažení pro něj lepšího stavu věci nevyužil „českou cestu”, ty italské ale nakonec bývají podobné. Andrea Kimi Antonelli tak může ve svých 18 letech po silnicích jezdit s vozem, o jehož řízení mohou jeho italští vrstevníci jen snít.
Teprve včera jsme psali o tom, že nejnadějnější nováček letošní sezóny Formule 1, Ital s poněkud žensko-finským jménem Andrea Kimi, dostal od Mercedesu nové auto. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, automobilky využívají pilotů špičkových motoristických disciplín k propagaci svých produktů už dekády, v tomto případě ale zarazila kombinace zvoleného vozu a věku toho, kdo s ním má jezdit.
Jak se dozvídáme přímo od italského zastoupení Mercedesu, původní informace centrály o předání auta byly poněkud nepřesné. Tedy nepřesné... My jsme si z průvodních fotek domysleli, že A. K. Antonelli dostal model AMG GT 63 S Coupe v provedení Motorsport Collectors Edition, v jeho případě se ale pouze účastnil propagačního focení. Reálně se Antonelli dočkal „obyčejného” AMG GT 63 S Coupe, což je technicky to samé auto, akorát není vyvedeno v barvách týmu Formule 1, ale v běžně dostupném matně modrém laku.
Jen kvůli tomu bychom ale „Antoníčkovi” a jeho novému vozu další článek nevěnovali, souběžně jsme se dozvěděli ještě něco jiného. Původně jsme se pozastavovali nad tím, proč Mercedes italskému juniorovi takové auto vůbec dává, neboť od loňského prosince má být majitelem italského řidičského průkazu, který takto nezkušenému pilotovi (zde tedy jen s běžným provozem, že?) nedává možnost legálně řídit vůz s poměrem výkonu a hmotnosti přes 105 koní na tunu. A podivili jsme se, že si tedy neudělal řidičák jinde, to by byla ta pravá česká cesta. Možná by to neřešilo omezení platící v Itálii (nevíme, jak je přesně koncipován zmíněný zákon, zda jde o omezení na úrovni ježdění v zemi nebo jde o limit řidičského oprávnění), ale minimálně v jiných zemích by mu kombinace řidičáku bez limitu a lokálních pravidel bez limitu ježdění s takovým autem dovolila.
Jak ale informuje Auto Motor und Sport, přesně takové cesty Antonelli využil. A to velmi přímočaře - dělat si řidičák třeba v Německu by pro něj mohlo být vzhledem k jazykové bariéře a specifickým pravidlům obtížné, jako Ital ale využil autonomie San Marina, které vydává své vlastní řidičáky a má svá vlastní pravidla neomezující mladé šoféry, ale současně se tam mluví italsky a silniční zákony jsou prakticky totožné. Jak už padlo, v Itálii mu to pomoci nemusí, ale třeba v Německu nebo ve Velké Británii...
Vskutku české řešení, co říkáte? Někdy máme pocit, že Československo byl historický omyl, „Českoitalsko” je ten stát, který měl kvůli blízkosti uvažování Čechů a Italů v některých věcech vzniknout...




„Antoníček” nakonec dostal trochu jiný Mercedes-AMG GT. A možná si s ním i zajezdí po silnicích, trn z paty mu - alespoň někde - vytrhne řidičák získaný v San Marinu. Foto: Mercedes-Benz Italia
Zdroje: Mercedes-Benz Italia, Auto Motor und Sport
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 2 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 3 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 4 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva