Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci

Nezdá se být možné, že by v roce 2022 něco takového mohlo přijít na trh, ale stalo se to. Nejnovější Ferrari za víc jak 50 milionů ale skutečně nabízí věci, které si spojíme jen s více či méně dávnou historií. A to ve vskutku fascinující podobě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci

9.7.2022 | Petr Miler

Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci

/

Foto: Ferrari

Nezdá se být možné, že by v roce 2022 něco takového mohlo přijít na trh, ale stalo se to. Nejnovější Ferrari za víc jak 50 milionů ale skutečně nabízí věci, které si spojíme jen s více či méně dávnou historií. A to ve vskutku fascinující podobě.

Ferrari pořád umí postavit auto, ze kterého člověku spadne čelist. Italská značka loni odhalila nejnovější model z řady Icona a byť jeho design nemusí být po chuti každému, technika prostě ano. Nedokážeme si představit nadšeného automobilistu, kterého by nedostávala do mrákot představa nejsilnějšího silničního motoru historie Ferrari, který bez přeplňování doluje z dvanáctiválce o objemu 6,5 litru uloženého před zadní nápravou 840 koní. A točí při tom až 9 500 ot./min. Silnější stroj tohoto ražení Ferrari dosud nevyrobilo.

Není to navíc jediný výjimečný aspekt, řada nových vychytávek se postarala o to, že jde o aerodynamicky nejefektivnější silniční vůz značky, který byl navíc i značně odlehčen. Konkrétní hmotnost neznáme, dynamiku ano - zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,4 sekundy řadí vůz mezi absolutní smetánku, i když použitou technikou vůbec nejde s dobou. Do minulosti ostatně hledí i řešením předních světel - ta si tak trochu hrají na vyklápěcí, což bylo řešení, které zejména v 80. a 90. letech minulého století definovalo dobové supersporty. Snaha o větší ohleduplnost aut k chodcům při srážce s nimi i aerodynamické limity se postaraly o úplný konec tohoto řešení v nových vozech.

To všechno jsou ale více nebo méně známá fakta, nyní vám můžeme ukázat video z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na němž se představila spousta historicky významných strojů nejen od Ferrari. Mezi nimi se ale objevila i právě SP3 Daytona hned ve dvou exemplářích. A byť zvuk videa není dokonalý, žasnout je pořád nad čím, auto ohromuje dvou rychlostí, projevem a nakonec i vzhledem.

Podívejte se na to sami, my pro dnešek dodáme už jen tolik, že Ferrari s SP3 Daytona neřeklo na tomto poli poslední slovo. Chystá další speciální modely navazující na legendy minulosti, které mají opět dostat motory V12 bez přeplňování, neboť právě ty Ferrari historicky definují nejvíce. Více ale automobilka zatím neřekla, budeme si tedy musel počkat, čím přesně bude typ SP4, jak se další vůz z řady Icona bude skoro jistě jmenovat.


Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci - 1 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 02Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci - 2 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 03Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci - 3 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 05Nejnovější Ferrari, které trikem vrátilo do hry vyklápěcí světla i nejsilnější „čistý” motor, se ukázalo v akci - 4 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 11
Ferrari SP3 Daytona je fascinující stroj, hlavně pak po technické stránce. Níže jej můžete vidět v akci v Goodwoodu Mugellu. Foto: Ferrari

Zdroje: Automotive Mike@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše