Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší cestovní Ferrari historie ve 343 km/h ukázalo, co to je soukromá dálniční stíhačka
20.6.2021 | Petr Miler
Pokud chcete extrémně rychlé, dobře použitelné a přitom stále emotivní sportovní auto, nelze zajít o mnoho dále než sem. I 343 km/h vytáhne pomalu dřív než řeknete jeho jméno.
Ferrari nabízelo a nabízí spoustu úchvatných aut, jak by také ne, však je to Ferrari. Nejvíce pozornosti si obvykle získávají super- či hypersportovní modely, jako je třeba nová SF90 Stradale, které jsou bezpečně nejrychlejší. Ale zkuste s tímto autem žít a někam dojet.
Ono to v podstatě nejde. Je to hračka „na machrování” a to je v podstatě vše. Tohle auto nemá ani přední kufr, nemá absolutně žádný prostor pro nic - ve dvou budete mít problém někam dát i ta nejmenší cestovní zavazadla. Peněženku, mobil a vaši partnerku, to je tak vše, co s ním můžete někam odvézt. Proč ne, ale je to už skutečně spíše rozmar, ne už moc auto schopné posloužit pro to, pro co auto sloužit má.
Případ modelu 812 Superfast je jiný. Nebudeme si nalhávat, že jde o nějakou italskou Octavii Combi, ale jde o model s motorem vpředu, dost slušným prostorem pro uvnitř a docela velkým kufrem za nimi. Celé auto je navíc koncipováno jako cestovní, není tedy tak hlučné, tak tvrdé, tak nepohodlné... Je to spíše extrémní cesťák než sporťák. Navíc má pod přední kapotou pořádný klenot, motor 6,5 V12 s 800 koňmi bez přeplňování, to z něj dělá ligu samu pro sebe.
Jak tohle auto jede, když jej začnete používat jako pozemní soukromý stíhač? Podívejte se na to na videu níže. Před pár týdny jsme vám krátce ukázali, jak si 812 Superfast vede, exekutor jeho testu z AutoTopNL ale přidal i kompletní recenzi s německým dálničním přesunem, kde auto skutečně s lehkostí dostal ještě výše než prve, až na 343 km/h. A nezdálo se, že by to bylo limitem. Rychleji a přitom stále relativně komfortně nízko nad zemí hned tak něco létat nebude. A kdyby ano, určitě ne za omamného zvuku atmosféricky plněného dvanáctiválce.
Ferrari 812 Superfast svým jménem až tak nepřehání, na německé dálnici jede až 343 km/h prakticky hned, navíc v relativní pohodě. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva