Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti

Teoreticky se může stát, že Italové s takto koncipovaným autem ještě přijdou, velkosériový model to ale bude jen stěží. Fakt, že se i za Ferrari bez turb a elektromotorů zavírá voda, je smutný. 812 Superfast připomíná, že rychlé může být Ferrari i bez toho, navíc zní jako král vysokých C.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti

4.12.2023 | Petr Miler

Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti

/

Foto: Ferrari

Teoreticky se může stát, že Italové s takto koncipovaným autem ještě přijdou, velkosériový model to ale bude jen stěží. Fakt, že se i za Ferrari bez turb a elektromotorů zavírá voda, je smutný. 812 Superfast připomíná, že rychlé může být Ferrari i bez toho, navíc zní jako král vysokých C.

Nemáme nic proti žádnému typu aut, vadí nám ale, když si každý nemůže vybrat podle svého gusta to, co se mu líbí a vyhovuje jeho řidičským potřebám a preferencím. Stále pokračující turboéra sice nadělila autům bezprecedentní dynamiku, což je fajn, někteří by ale zkrátka více než tu ocenili přesnost a znělost atmosféricky plněných motorů. V kombinaci s elektromotory pak přibylo hmotnosti a ubylo ovladatelnosti i konzistence dynamiky, což puristé též neocení. Výjimek s ryzími „atmosférami” je na trhu k dispozici naprosté minimum a téměř či zcela je opustily i značky, které jim byly kdysi oddány.

Jednou z takových je Ferrari, které je skoro synonymem pro nepřeplňované, točivé dvanáctiválce, i u něj se ale naneštěstí za takovými stroječky téměř zavřela voda. A pokud lze výhledově očekávat jejich udržení v nabídce, bude to nejspíše jen s elektrickou asistencí. Donedávna to neplatilo, to dokud firma držela v nabídce možná poslední pravověrný model, kupé založené na někdejším typu F12. S dvanáctiválci pořád nekončí, v tuto chvíli jej ale má ze sériových typů k dispozici jen SUV Purosangue, které lze za pravověrné Ferrari považovat jen stěží.

V tzv. FUV najdeme poslední iteraci dvanáctiválcové jednotky o objemu 6,5 litru s výkonem omezeným na 725 koní, níže ale můžete vidět v letu jeho předchozí evoluci o stejném objemu s výkonem až 800 koní v modelu 812 Superfast. A zlobit se není na co. Už to je extrémní porce výkonu, zvláště na nepřeplňovaný motor, jehož servírování působí stejně lahodně jako opojně.

V běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici je to o to lepší podívaná, neboť v takovém prostředí působí dosažených až 331 km/h přece jen zajímavěji než třeba na letišti. Je to přesto tak trochu let, auto je na třístovce až hříšně brzy a pokud by řidič ve 331 km/h nesundal nohu z plynu, vůz by jistě dosáhl i avizovaných 340 km/h jako nic. Impozantní, škoda jen, že skoro mrtvé.


Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti - 1 - Ferrari 812 Superfast Autobahn video 01Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti - 2 - Ferrari 812 Superfast Autobahn video 02Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti - 3 - Ferrari 812 Superfast Autobahn video 03
Ferrari 812 Superfast svým jménem až tak nepřehání, na německé dálnici je skutečně superrychlé, jak vám nejlépe ukáže video níže. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše