Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší Ferrari vyzvalo na souboj nejrychlejší motorku BMW, je to neskutečná řež dvou extrémních rychlíků
27.11.2022 | Petr Miler
Pokud jde o dynamiku, kterou můžete zažít ve strojích určených pro běžný provoz, nelze se dostat o mnoho dál než sem. Jsou to skutečně dva extrémy svého druhu, podle toho dopadl i jejich souboj - ve zrychlení si „po čuni” dali každý každému.
Diskuze mezi fandy aut a motorek v tom, co je rychlejší, jsou nekonečné. I když rozřešení nakonec není tak složité - auto má výhodu ve větší trakci při akceleraci a při brzdění, též zvládne větší přetížení v zatáčkách. Motorka těží hlavně ze spojení výkonu a hmotnosti a jakmile se dostane do situace, kdy dokáže svůj výkon přenést na povrch zemský, auto válcuje.
Tohle je ale teorie, kterou většina lidí bude v praxi poměřovat za pomoci docela normálních sportovních aut a docela normálních sportovních motorek. Mat Watson z Carwow sáhl po strojích jiného kalibru - na letišti vedle sebe postavil Ferrari SF90 Stradale a BMW M 1000 RR. Tedy skutečně to nejlepší, co obě značky na obou polích mohou dnes nabídnout.
BMW M 1000 RR je první motorka bavorské značky od divize M, jejíž litrový čtyřválec generuje až 212 koní výkonu, který pracuje s hmotností pouze 192 kilogramů. SF90 Stradale je složitější stroj - se spalovacím motorem spojuje 3 elektromotory, díky nimž disponuje i pohonem všech kol a celkově disponuje až 1 000 koní kombinovaným s hmotností 1 570 kg. Motorka je tedy ve zdánlivé výhodě, má víc koní než kilo, pořád ale platí výše zmíněné. A v určitou chvíli bude poměr 1 000 koní s aerodynamickým odporem auta lepší než 212 koní s aerodynamickým odporem motorky, to je další faktor, který se projeví ve vyšších rychlostech.
Jak tedy jejich srovnání vypadá v praxi? Podívejte se na to sami, stojí to za to. Jsou to dva letci, při startu z místa ale vítězí 1 000 koní na čtyřech kolech. Motorka na 400 metrech v závěru dotahuje, ale nedotáhne. S letmým startem už ale Ferrari překonává, byť ne až tak dramaticky. Při brzdění ovšem prohrává, třebaže znovu nikoli dramaticky. Mrkněte se na to - i když to dopadlo v podstatě podle očekávání, je to klání, které se nevídá.



Ferrari a jeho špičkové SF90... Foto: Ferrari
...vyzvalo na souboj nejrychlejší motorku BMW. Itálie zvítězila, ale jen v poměru 2:1. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva