Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Největší moderní průšvih Mercedesu se po 5 letech od premiéry ukázal v akci, jeho projev je zklamání
17.7.2022 | Petr Miler
Měl to být převratný stroj, nekonečné odklady a několik kompromisů je z něj ale víc než co jiného udělaly zklamání. Neříkáme, že na něj svět za 20 let nebude hledět s otevřenými ústy, dnes ale více než Formuli 1 na značkách připomíná „běžný” silniční supersport.
Automobilkám se čas od času něco nepovede, tohle je ale zvláštní případ. Jen málokdy se stane, že po veřejné premiéře následuje 5 let odkladů. A jen málokdy se stane, aby po oněch pěti letech nejvyšší šéf značky veřejně říkal, že takové auto museli pro výrobu schválit opilí. Nedá se navíc říci, že by se tím kolotoč problémů - přes pozdější odhalení finálního provedení - zastavil.
Mercedes-AMG One, o kterém je řeč, totiž po mnoha odkladech dorazil s citelně horšími specifikacemi, než bylo v roce 2017 oznámeno. A to by člověk řekl, že léta vývoje navíc způsobí pravý opak... Třícípá hvězda navíc do poslední chvíle tutlala, že AMG One nebude k dostání ve Spojených státech, kde byl původně nabídnut. Peníze však od amerického publika vybrala, pak mu nic neřekla a jak nedávno uvedl Manny Khoshbin, který si vůz objednal a čekal jeho brzké dodání, ani k vracení kupní ceny se moc nemá.
Zámořské trable ale dnes nechme být, místo toho zůstaňme na starém kontinentu, neboť silniční F1 Mercedesu se prohnala po okruhu v Hockenheimu. Člověk by mohl čekat, že na takovém místě předvede jízdu hodnou Formule 1, to je ale asi ten poslední pocit, který po zhlédnutí přiloženého videa budete mít.
Monoposty královské třídy motorsportu vůz připomíná snad jen zvukem, což ale není zrovna pochvala. Dynamický projev je úplně jinde - auto bude jistě rychlé, třebaže nedokážeme říci, jak moc to bude pravda (celé ostré kolo ale nevidíme, takže nemůžeme porovnat). Projev je ale nepřesvědčivý, zejména pomalé řazení nahoru a dlouhé decelerace mají k projevu skutečných ef-jedniček nekonečně daleko. Tohle připomíná vystoupení moderního supersportu, kterých je na trhu spousta.
Jak si proti nim AMG One povede svými časy při výkonu 1 063 koní, s nímž zvládá stovku za 2,9 sekundy, dvoustovku za 7 sekund a třístovku za 15,6 sekundy, uvidíme až později. Na uragán na kolech bychom ale nesázeli a nedivili bychom se, kdyby vůz měl problém konkurovat mnohem obyčejnějším strojům jako - řekněme - McLaren Senna.






Mercedes-AMG One se ukázal v akci na okruhu v Hockenheimu. Že byste z toho šli do kolen, velmi pochybujeme, ale podívejte se na výsledek sami níže. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: AutoGen.pl@YouTube
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 10.31. 05:29 - foultreacle
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 10.31. 05:28 - foultreacle
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter