Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nelíbí se vám Citroëny? Ošklivé je děláme schválně, říká šéfka a nežertuje
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obvyklou snahou automobilek je dělat auta co nejkrásnější, obecně co možná nejlíbivější. Citroën naopak chce, aby se jeho auta části publika nelíbila.
O současné nabídce Citroënu si můžete myslet cokoliv, jedno však francouzským vozům upřít nelze - vystupují z davu, a to pořádně. To na jedné straně není nic špatného, vlastně zcela naopak jsou tímto způsobem osloveni lidé, kteří se chtějí lišit. Zejména po odhalení nového modelu se jim pak logicky dostane pozornosti celé ulice, o čemž si třeba takový majitel Volkswagenu Golf může nechat jen zdát.
Nicméně hra na dva tábory, kdy jeden je milující a druhý nenávidějící, má samozřejmě i svá negativa. Lidí, kteří touží po bezmezné pozornosti za každou cenu, je mnohem méně než těch, jejichž smýšlení je konzervativnější. A právě proto je Golf evropskou jedničkou, po které třeba v srpnu sáhlo 30 923 zákazníků. Citroën C4 má ovšem za stejné období na kontě jen 1 785 registrací.
Citroën si tohoto stavu musí být vědom, proč tedy nedělá svá auta jinak? Protože nechce, naopak touží po tom, aby jeho auta byl částí publika vnímána jako ošklivá. Linda Jackson, šéfka Citroënu, uvedla, že má-li být design toho či onoho modelu schválen pro sériovou výrobu, musí být částí auditoria označen za ošklivý. Jen tak „projde”. To je vskutku překvapivé, má to však své opodstatnění.
„Zároveň tu ale musí být vyšší míra těch lidí, kteří naše vozy milují a jenž jsou jakousi kompenzací. Pokud chcete být odlišní, musíte toto akceptovat,“ dodává Linda Jackson. Proto jsou Citroëny takové, jaké jsou, automobilka vozy s polarizujícím designem nabízí zcela záměrně a hledá pouze jistou rovnováhu mezi tím, kolik lidí je odmítá a kolik naopak nadšeně vítá.
To je ve výsledku obdivuhodný přístup a vlastně je lze jen kvitovat. Díky tomu totiž nebude trh natolik jednotvárný, ale bude i nadále nabízet alternativy ke konzervativnímu proudu. V opačném případě by se všichni snažili dělat Golf. A takové auto už tu máme - tak dobré, že by jej ostatní stejně stěží překonali...
Citroën C4 Cactus se vymyká z davu asi nejvíce z francouzských modelů. Jeho prodeje však začínají klesat, navíc standardní hatchback C4 končí
I proto již facelift není tolik vyhraněný, ačkoliv jako odvážný jej můžeme popsat i nadále. Jen se již blíží více středoproudu, než aby byl jen alternativou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch