Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus

A nejenže nebylo zrovna nejnovější, se skoro 600 tisíci km na tachometru si tahle Honda užila své i jinak. Podívejte se, jak to všechno dopadlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus

10.1.2021 | Petr Miler

Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus

/

Foto: Honda

A nejenže nebylo zrovna nejnovější, se skoro 600 tisíci km na tachometru si tahle Honda užila své i jinak. Podívejte se, jak to všechno dopadlo.

Sledovat, jak si na německých Autobahnech vedou žhavé automobilové novinky, je zajímavé, možná ještě zajímavější ale je vidět v akci auta stará několik dekád. Pokud tu dobu pamatujete, musíte o ní mít nutně trochu zkreslené představy - auta, která jezdila 200 nebo 250 km/h, existovala už tehdy, jen v ČSSR jsme o nich neměli tušení.

Rychle tehdy znamenalo jet 120 km/h, protože to byla poslední rychlost, kterou s nadhledem zvládaly Škody 105 a 120. Dalo se jezdit i 150, ale to jste museli mít něco jako Ladu nebo Škodu 130 s trochu jinak koncipovanou zdaní nápravou a pochopitelně vyšším výkonem. Tak či onak to byly vysoké rychlosti a na více už jste museli patřit mezi vyvolené, kteří sedlali něco jako Tatru 613 - ta jezdila ještě citelně rychleji.

Za železnou oponou to tak bylo, jinde ve světě nikoli. V Německu mohli po tehdy i dnes rychlostně neomezených dálnicích prohánět i násobně rychlejší vozy a vysoké maximálky zvládala i docela obyčejná auta. Jedno z nich můžete vidět v akci níže - jde o Hondu Accord generace CA z roku 1985 s dvoulitrovým motorem a automatem. Prostě normální auto střední třídy.

Na Autobahn jej vytáhl nám už známý člověk provozující kanál TopSpeedGermany na Youtube, který si libuje v prohánění starších aut. Plán s Accordem 2,0i o výkonu 115 koní zněl jasně - zopakovat jeho maximálku zhruba 190 km/h o 35 let později. Předem můžeme říci, že to zvládl, a to docela s noblesou. Na německé dálnici ten den nejrychlejší zdaleka nebyl, předjížděla jej jiná auta, autor se ale neopomenul ušklíbnout nad tím, že si i s tak starým vozem může dovolit jet dlouhodobě rychleji než někdo jiný s Teslou Model S - ten by takovým tempem nedojel skoro nikam.


Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 1 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 01Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 2 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 02Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 3 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 03Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 4 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 04Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 5 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 05Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus - 6 - Honda Accord CA 1985 Autobahn ilu 06
U nás skoro nepoznaná Honda Accord CA byla v roce 1985 docela rychlé auto, jak ukazuje i nyní. Na poměry tehdejší ČSSR nepochybně. Ilustrační foto: Honda

Zdroj: TopSpeedGermany @Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše