Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Německý řidič se prohnal 244 km/h kolem radaru na 80 km/h, teď mu hrozí vězení
4.12.2020 | Petr Miler
Všechna překročení nejvyšší povolené rychlosti nejsou stejná. Jet o 164 km/h více, než pravidla na daném místě dovolují, chce už hodně silný žaludek. Německý řidič Mercedesu to „dokázal”.
Na německých dálnicích neplatí žádný paušální rychlostní limit, těch lokálních je ale dost. Některé jsou na delších úsecích trvale, jiné jsou proměnlivé a pak existují dočasná omezení související obvykle s probíhajícími opravami. Jedna taková probíhá na dálnici A3 u Wiesbadenu a právě tam se 21. listopadu v 10:19 dopoledne prohnal jeden z řidičů rychlostí dalece překračující aktuálně platný limit.
Bylo to v sobotu dopoledne, takže si nejsme jisti, zda na místě někdo pracoval, ze záběrů zveřejněných policejním prezidiem to není zřejmé. Jasný je ale záznam z radaru, který byl na tomto místě instalován - šoférovi Mercedesu-AMG (nejspíše E53, ale může jít i o E63) byla naměřena rychlost 244 km/h, tedy o 164 km/h více, než dovoloval dočasný limit na 80 km/h.
To chce skutečně silný žaludek, z mnoha důvodů. Řidič jej evidentně měl, policie ne až tak. Po řidiči nyní pátrá a s pověřením prokurátora jej stíhá pro podezření z trestného činu, nikoli přestupku. Podle prokurátora se v souladu s paragrafem 315d místního silničního zákona mohl stát účastníkem nelegálního silničního závodu a jakkoli tato kvalifikace může znít absurdně, zákon od roku 2017 definuje i tzv. individuální závod, kdy takto klasifikováno může být i chování jediného řidiče závodícího leda s časem. A trestem může být až nepodmíněné odnětí svobody.
Zda bude pachatel nalezen a jak bude případně právně kvalifikováno jeho jednání, ale nechme stranou. Jezdit v takovém rychlostním omezení více jak třikrát rychleji, než je stanoveno, je každopádně nerozumné už proto, že většina ostatních na něco takového nebude připravena a může to způsobit velmi nebezpečné situace.

Německý řidič Mercedesu-AMG třídy E si na domácí dálnici A3 s rychlostí hlavu skutečně nedělal, jet 244 km/h na osmdesátce je extrém. Foto: Polizeipräsidium Westhessen
Zdroj: Polizeipräsidium Westhessen
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 6 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 8 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 9 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 11 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva