Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 | Petr Miler
Má turbo, má pohon 4x4 a má jít o „to vytříbené evropské auto”, které právě sofistikovaností zastře jisté výkonové manko. Tady to ale nefunguje, protože nové AMG GT má také krutou nadváhu, před kterou neuteče už při první deceleraci.
Nemáme. Rádi. Těžká. Auta. Nevíme, jak výstižněji to říci, neboť jde o dnes bohužel opomíjený, ale jinak naprosto klíčový parametr vozu, který devastuje - anebo v případě lehkosti naopak vylepšuje - všechny jeho klíčové vlastnosti.
Chcete auto, které je rychlé i přes omezený výkon? Potřebujete lehký vůz. Chcete auto, které je úsporné, i když s ním nejezdíte jen 90 km/h na tempomat? Potřebujete lehký vůz. Chcete auto, které udrží na silnici normálně široké pneumatiky za přijatelnou cenu? Které nepotřebuje brzdy jako Želený Zekon? Které nepotřebuje každých pár tisíc km nové obutí či brzdové desky? Na to všechno a mnohé další potřebujete lehký vůz. Není to jediný parametr, který zmíněné ovlivňuje, je ale naprosto klíčový. Tím spíš nás fascinuje, jak moc na něj automobilky kašlou.
Po krátké „éře lehkosti” asi první v polovině minulé dekády, kdy byla najednou všechna nová auta od BMW M3 po Škodu Octavia lehčí než jejich předchozí generace, přišla éra hmotnostního brutalismu, kdy jakékoli číslo v kolonce „hmotnost” není považováno za problém. Najednou tu tak máme auta jako nové BMW M5 nebo Mercedes-AMG C63, která jsou kvůli hybridnímu pohonu najednou o mnoho set kil těžší než dřív a ještě se tváří jako spása efektivity. Není ale nutné vše svádět na hybridy, absurdně těžké je najednou třeba i čistě spalovací Mercedes-AMG GT 63, jehož hmotnost mu není snadné uvěřit ani tváří v tvář váze. Přes 2 tuny v použitelném stavu s řidiče a palubě bude vážit jako nic. Tohle v pořád relativně drobném sportovním kupé?
Někteří budou přes všechny fyzikální argumenty říkat, že to je jedno, že to umí moderní podvozky zastřít, brzdy odbrzdit a motory utáhnout. Na nízké efektivitě takového řešení to nic nezmění, ale budiž, subjektivně to není až takový problém. Ale pokud jde o komplexní dynamiku? Nové AMG GT 63 s 585 turbokoňmi na všech kolech v přímce pálí, ale podívejte se na jeho srovnání s Corvette Z06 na videu níže.
Je od kolegů z Edmunds, kteří je sprintu na 400 metrů přidali jednu zatáčku, jedno brzdění, a tady i jednu akceleraci na cestě zpět. A po prvotním fiasku je najednou všechno jinak, i když Z06 má s atmosférickým plněním motoru (třebaže se špičkovým výkonem o desítky koní vyšším) a pohonem jen zadních kol po startu zaděláno na prohru. A to ani nemluvíme o tom, že ji spousta lidí bude mít vedle vytříbeného Mercedesu za „americkej kýbl” postavený jen kolem vysokého výkonu. Přesto vítězí, v druhém klání dokonce i ve zrychlení. Proč? Protože hmotnost, Z06 je o dobrou čtvrttunu lehčí. A projeví se to hned, jak může, však uvidíte.



Jak už jsme zmínili dříve, nový Mercedes-AMG GT není Gran Turismo, je to Grand Tank, hmotnost vozu je skutečně absurdní. Foto: Mercedes-Benz
A ve srovnání s Corvette Z06 se to projeví hned, jakmile dojde na cokoli jiného než akceleraci v přímce. Foto: Chevrolet
Zdroj: Edmunds Cars@Youtube
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 10 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včeraTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva