Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Alpina B5 Bi-Turbo míří do Ženevy, bude citelně rychlejší než kdy dříve
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neoficiální M5 dostane znovu do vínku 4,4litrový motor V8 twin-turbo. Jeho výkon nejspíše překročí 600 koní, hmotnost sedanu ale půjde dolů.
Do zahájení ženevského autosalonu již zbývá jen něco málo přes dva týdny. Není proto překvapivé, že se na světlo světa klube stále více novinek, které můžeme na výstavišti Palexpo očekávat. Jen během dnešního rána jsme si mohli představit Lamborghini Huracán Performante a SCG003S, nyní tu pro změnu máme upoutávku oznamující příchod nové Alpiny B5 Bi-Turbo.
Tento model je předzvěstí nové M5 a stejně jako tovární stroje pochopitelně počítá s nasazením modulární architektury CLAR. Hmotnost tedy u Alpiny poletí dolů stejně, jako tomu bylo u standardní sedanu. Pod kapotou ovšem můžeme očekávat zcela opačný krok, přestože pohon dostane, tak jako u dosluhující generace, na starost přeplňovaný 4,4litrový osmiválec.
Pohonná jednotka by měla produkovat více výkonu než dosud, tedy přes 600 koní, nicméně s ohledem na zmiňovaný pokles hmotnosti lze očekávat citelně lepší jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na stovku stoprocentně klesne pod 4 sekundy, konkrétní čas ale nelze zatím odhadnout. Můžeme totiž jen spekulovat o tom, zda také B5 dostane stejně jako tovární M5 do vínku pohon všech kol. Možné to ovšem je, napovídalo by tomu totiž první video, kde se poladěný sedan prohání po čerstvém i namrznutém prašanu.
Bližší informace můžeme očekávat nejpozději na zmiňované Ženevě, pročež aktuálně jen dodáme, že záhy po sedanu se Alpina chystá také na odhalení modelu B5 Touring. V jeho případě přitom můžeme očekávat stejné výkony, ovšem doplněné o něco větší praktičností.






Nová Alpina B5 Bi-Turbo míří do Ženevy, pod kapotou nabídne minimálně 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 10 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před hodinouPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 3 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 4 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 6 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva