Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M3 jako kombi nás už nemine, jeho obrázky ukazují i nápravu podivné přídě
24.9.2020 | Petr Prokopec
Přepřáhnutí BMW z ledvinek na bobří zuby se alespoň v Evropě s příliš kladnou odezvou nesetkalo, spása ale existuje. Ukazují ji ilustrace podoby chystaného kombíku v různých barvách.
Novou generaci BMW M3 jsme si mohli představit tento týden. A stejně jako většina ostatních jsme zalapali po dechu, neboť kromě bobřích zubů nahrazujících tradiční čelní ledvinky dorazily také falešné pouťové výdechy na boku a zvláštně ztvárněná záď. A to je třeba dodat, že německý über-sedan je na tom pořád lépe než spřízněné M4 Coupe. V jeho případě totiž automobilka zazdila Hofmeisterovu křivku, i tím dala vyniknout velké ploše kovu nad zadními koly a snížením střechy změnila celkovou siluetu.
Kromě těchto dvou variant nicméně Němci chystají také kabriolet, „čtyřdvéřové kupé” a možná překvapivě také kombík, který by nakonec mohl být tou nejpříznivěji přijatou variantou. I M3 Touring sice dostane vertikální čelní ledvinky a ony boční výdechy, díky „batohu“ na zádech bude vypadat uceleněji než v případě sedanu či kupé. Bude ho trápit jiný problém. Nová generace M3/4 kvůli vertikálním linkám v zadním nárazníku je spíše vysoká než široká. U kombíku je tento pocit ještě umocněn střešní linií či sklonem zadního okna.
Vnímaní sedanu i kupé nicméně ovlivňuje také barva zvolená pro prezentační modely, proto proto můžeme přivítat ilustrace Magnuse Matulata a Klebera Silvy, na nichž je možná podoba kombíku M3 vyvedena víceméně ve všech odstínech, v jakých bude vůz standardně k mání. A právě v nich se skrývá spása, o kterou jsme ostatně zavadili už dříve. Pokud je auto v hodně tmavém či úplně černém odstínu, podivná bobří příď nevystrkuje růžky příliš a design se stává přijatelnějším i pro konzervativní nátury.
Lze už jen dodat, že jakkoliv kapacita zavazadelníku naroste, na druhé straně vozu, tedy pod kapotou, se již nic měnit nebude. Svou práci zde tedy i nadále bude odvádět přeplňovaný třílitrový šestiválec, předpokládáme pouze v kombinaci s pohonem všech kol, a automatem a tedy i výkonem 510 koní. Sedan a M4 s pohonem jedné nápravy dorazí v březnu příštího roku, na čtyřkolku však bude třeba vyčkat až do léta. V případě kombíku pak BMW před nedávnem potvrdilo, že je teprve v počáteční fázi dvouletého vývoje. M3 Touring tedy máme očekávat nejdříve v roce 2022.






















BMW M3 Touring se ukázalo na neoficiálních ilustracích a to i s řešením podivné přídě. V reálu jej nicméně můžeme čekat až za dva roky. Foto: Magnus Matulat@Instagram, Kleber Silva
Zdroj: Magnus Matulat@Instagram, Kleber Silva
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
před 11 hodinamiZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB