Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký
6.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.
Jednou z největších automobilových premiér minulého týdne bylo odhalení nového Porsche Panamera. Je to vskutku pozoruhodný stroj, který ještě dále posouvá už tak nevšední možnosti minulé generace. Zejména jeho dynamiku jsme vyzdvihli i v navazujícím článku, to ovšem byla řeč o vrcholné benzinové verzi Turbo. Do hledáčku se nám nicméně už v původním představení dostala také naftová verze 4S Diesel, která je s 285 km/h maximální rychlosti vůbec nejrychlejším sériově vyráběným naftovým autem světa.
Tehdy jsme o ní měl jen kusé informace, teď, po začátku prodejů, vám můžeme prozradit i další specifikace. Zpočátku jsme tedy věděli, že vůz zrychlí na stovku za 4,3 až 4,5 sekundy dle specifikace a dosáhne zmíněné maximální rychlosti. Nyní můžeme dodat i údaj o spotřebě, která činí 6,7 až 6,8 litru nafty na 100 km, což je, uvážíme-li míru dynamiky a luxusu, sympatické číslo. Jak moc bude reálné v praxi, ale ukáže až čas.
Víme také, že motor vozu je tentýž, který se nachází pod kapotou Audi SQ7 TDI 2016. V něm dává 4,0 V8 TDI s elektrickým přeplňováním výkon až 435 koní a točivý moment nejvýše 900 Nm, u Panamery 4S Diesel má „jen” 422 koní a 850 Nm. Může to být jen jiným naladěním, Porsche ale neříká slova o elektrickém kompresoru - je tedy dost možné, že u Panamery vsadilo na jednodušší řešení a vzdalo se části výkonu a dynamického potenciálu.
Co nás ovšem zaujalo nejvíce, je hmotnost vozu. O té Porsche v prvním představení nemluvilo vůbec, u verze Turbo jsme se ale správně dopočítali 1 980 kg (DIN, tedy bez 75 kg „eurořidiče”). U zatím základního modelu 4S s benzinovým biturbem pak základní hmotnost 1 870 kg, u naftové 4S jde ale o masivních 2 050 kg, oba údaje jsou opět DIN. U nás obvyklejší metrikou jsme tedy na 2 125 kg, a to je třeba o 90 kg více, než kolik váží BMW 750d xDrive...
Tento údaj si asi Porsche za rámeček nedá, a to je třeba dodat, že vůz je oproti benzinové Panameře 4S nejen výrazně těžší, ale i dražší, je podobně rychlý a rozdíl ve spotřebě okolo 1,5 litru nezní bůhvíjak dojemně. Ale posuďte sami, co vás zaujalo více.
















Porsche Panamera 4S Diesel se při premiéře pochlubilo výjimečnou dynamikou. O výjimečné hmotnosti ale automobilka raději pomlčela...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 2 hodinami
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před 3 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 5 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 6 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 12:06 - Předseda
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.15. 11:28 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
