Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký
6.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.
Jednou z největších automobilových premiér minulého týdne bylo odhalení nového Porsche Panamera. Je to vskutku pozoruhodný stroj, který ještě dále posouvá už tak nevšední možnosti minulé generace. Zejména jeho dynamiku jsme vyzdvihli i v navazujícím článku, to ovšem byla řeč o vrcholné benzinové verzi Turbo. Do hledáčku se nám nicméně už v původním představení dostala také naftová verze 4S Diesel, která je s 285 km/h maximální rychlosti vůbec nejrychlejším sériově vyráběným naftovým autem světa.
Tehdy jsme o ní měl jen kusé informace, teď, po začátku prodejů, vám můžeme prozradit i další specifikace. Zpočátku jsme tedy věděli, že vůz zrychlí na stovku za 4,3 až 4,5 sekundy dle specifikace a dosáhne zmíněné maximální rychlosti. Nyní můžeme dodat i údaj o spotřebě, která činí 6,7 až 6,8 litru nafty na 100 km, což je, uvážíme-li míru dynamiky a luxusu, sympatické číslo. Jak moc bude reálné v praxi, ale ukáže až čas.
Víme také, že motor vozu je tentýž, který se nachází pod kapotou Audi SQ7 TDI 2016. V něm dává 4,0 V8 TDI s elektrickým přeplňováním výkon až 435 koní a točivý moment nejvýše 900 Nm, u Panamery 4S Diesel má „jen” 422 koní a 850 Nm. Může to být jen jiným naladěním, Porsche ale neříká slova o elektrickém kompresoru - je tedy dost možné, že u Panamery vsadilo na jednodušší řešení a vzdalo se části výkonu a dynamického potenciálu.
Co nás ovšem zaujalo nejvíce, je hmotnost vozu. O té Porsche v prvním představení nemluvilo vůbec, u verze Turbo jsme se ale správně dopočítali 1 980 kg (DIN, tedy bez 75 kg „eurořidiče”). U zatím základního modelu 4S s benzinovým biturbem pak základní hmotnost 1 870 kg, u naftové 4S jde ale o masivních 2 050 kg, oba údaje jsou opět DIN. U nás obvyklejší metrikou jsme tedy na 2 125 kg, a to je třeba o 90 kg více, než kolik váží BMW 750d xDrive...
Tento údaj si asi Porsche za rámeček nedá, a to je třeba dodat, že vůz je oproti benzinové Panameře 4S nejen výrazně těžší, ale i dražší, je podobně rychlý a rozdíl ve spotřebě okolo 1,5 litru nezní bůhvíjak dojemně. Ale posuďte sami, co vás zaujalo více.
















Porsche Panamera 4S Diesel se při premiéře pochlubilo výjimečnou dynamikou. O výjimečné hmotnosti ale automobilka raději pomlčela...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
včeraNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
včeraVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
včeraPorsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
včeraSuzuki dalo po dekádách sbohem svému dosavadnímu logu, samurajské S už nikdy nebude jako dřív
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.23. 21:16 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 09.23. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.23. 20:07 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.