Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo V40 se dočkalo první závodní verze. Na bionaftu
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová vé-čtyřicítka se i přes svůj atraktivní vzhled dosud prezentovala jako docela nudný patron bazírující na pasivní bezpečnosti. Závodní verze to mění jen částečně.
Na svědomí ji má tradiční tuner aut od Volva a partner firmy pro motoristický sport, firma Heico Sportiv. Ta se již pochlubila skicami prvních úprav nové V40 a závodní verze s ní prý má leccos společného. To zní trochu jako klišé, ale nakonec tu pár spojitostí přece jen je.
Na rozdíl od upraveného silničního provedení si to závodní můžeme prohlédnout na skutečné fotografii, byť zatím opravdu jen jedné. Zachycuje bílo-zeleně zbarvený vůz, jenž se vyznačuje novými nárazníky a rozšířenými blatníky, vším z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. K tomu se přidává pořádné přítlačné zadní křídlo a pár dílčích modifikací.
Porovnáním s předchozími ilustracemi snadno dojdeme k závěru, že závodní verze a silniční tuning nemají alespoň na pohled společného zhola nic, aby ale Heico alespoň trochu dostálo svému prohlášení, zmiňuje, že obě varianty budou mít stejný zadní difuzor pro zlepšení přítlaku (resp. snížení vztlaku...) na zadní ose. Tak alespoň něco.
Nejzajímavější na závoďáku ale je, čím bude poháněn, a to ne zrovna v pozitivním smyslu slova. Už podle barvy auta je vidět, že tady se zase vystrkovala růžky zelená nálada, a tak místo pořádného benzinového motoru přivítá závoďák od Heica pod kapotou pětiválcový diesel D5 poháněný bionaftou.
Charakterem asi neoslní, výkon mu ale chybět nebude - maximálně 221 kW (300 koní) výkonu a nejvýše 600 Nm točivého momentu, s tím už asi půjde dojet do cíle čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Právě na tento závod má V40 spadeno. Pozdě? Ne, na letošní už ne, na ročník 2013.

Toto je zatím jediný snímek první závodní V40 2012 od Heico Sportiv. Naftové, bionaftové.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před hodinou
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
