Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo V40 se dočkalo první závodní verze. Na bionaftu
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová vé-čtyřicítka se i přes svůj atraktivní vzhled dosud prezentovala jako docela nudný patron bazírující na pasivní bezpečnosti. Závodní verze to mění jen částečně.
Na svědomí ji má tradiční tuner aut od Volva a partner firmy pro motoristický sport, firma Heico Sportiv. Ta se již pochlubila skicami prvních úprav nové V40 a závodní verze s ní prý má leccos společného. To zní trochu jako klišé, ale nakonec tu pár spojitostí přece jen je.
Na rozdíl od upraveného silničního provedení si to závodní můžeme prohlédnout na skutečné fotografii, byť zatím opravdu jen jedné. Zachycuje bílo-zeleně zbarvený vůz, jenž se vyznačuje novými nárazníky a rozšířenými blatníky, vším z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. K tomu se přidává pořádné přítlačné zadní křídlo a pár dílčích modifikací.
Porovnáním s předchozími ilustracemi snadno dojdeme k závěru, že závodní verze a silniční tuning nemají alespoň na pohled společného zhola nic, aby ale Heico alespoň trochu dostálo svému prohlášení, zmiňuje, že obě varianty budou mít stejný zadní difuzor pro zlepšení přítlaku (resp. snížení vztlaku...) na zadní ose. Tak alespoň něco.
Nejzajímavější na závoďáku ale je, čím bude poháněn, a to ne zrovna v pozitivním smyslu slova. Už podle barvy auta je vidět, že tady se zase vystrkovala růžky zelená nálada, a tak místo pořádného benzinového motoru přivítá závoďák od Heica pod kapotou pětiválcový diesel D5 poháněný bionaftou.
Charakterem asi neoslní, výkon mu ale chybět nebude - maximálně 221 kW (300 koní) výkonu a nejvýše 600 Nm točivého momentu, s tím už asi půjde dojet do cíle čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Právě na tento závod má V40 spadeno. Pozdě? Ne, na letošní už ne, na ročník 2013.

Toto je zatím jediný snímek první závodní V40 2012 od Heico Sportiv. Naftové, bionaftové.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva