Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Stratos byl pohřben, nahradí jej vzkříšený Alpine A110?
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Návrat Stratosu je po odmítavé reakci Ferrari uzavřenou kapitolou. Škoda. Autor vozu má nicméně nové plány na oživení další závodní legendy.
Německý podnikatel Michael Stoschek s konečnou platností pochopil, že přes odmítavý postoj ze strany Ferrari vlak nejede a definitivně opouští myšlenku na omezenou produkci Stratosu. Jak asi víte, jeho vysněný stroj se měl stát poctou sportovní legendy rallye Lancie Stratos. O design se postaralo věhlasné studio Pininfarina a motor - stejně jako u původního vozu - pocházel od Ferrari. A nejen to. Stoschekovo dítě využívalo kromě vidlicového osmiválce modelu F430 o výkonu 540 koní také jeho zkrácenou platformu.
To, co bylo po stránce techniky pro znovuzrozený Stratos požehnáním, se ale naneštěstí stalo i jeho hrobníkem. Jak vyšlo najevo, nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa sice měl pro vůz pochopení, a proto Stoschekovi poskytl plnou podporu. Jenže automobilka to zároveň brala pouze jako jednorázovou výpomoc při unikátním projektu a ne oporu pro náběh výroby, i když se mělo jednat pouze o omezenou sérii 25 kusů. Ač se to někomu líbí nebo ne, rozhodnutí (jakkoli může navenek vypadat ješitně) dává z pohledu Italů smysl. Aby totiž mohl nový Stratos vzniknout, musela své „orgány” darovat již existující F430.
Stoschek by patrně nechtěl, aby kvůli němu padly další stroje Scuderie, nicméně Ferrari by muselo oprášit nástroje na výrobu staré platformy a výběhových motorů, což by asi nebylo nejlevnější a navíc je otázkou, jestli by na to Italové měli nebo chtěli mít kapacity, protože jen tak někomu by své (ani letité) technologie nesvěřili.
Takže konec jména Stoschek v automobilových médiích? Možná ne tak docela. Německý businessman už oznámil, že je v jednání s Renaultem a hledá možnost, jak začít vyrábět nástupce slavného francouzského Porsche - Alpine A110, který rovněž patří k závodním skvostům 60. a 70. let.






Nový Stratos zařízlo samotné Ferrari, nikoli neočekávaně
Druhý pokus o reinkarnaci rallye legendy bude možná proveden na Alpine A110
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu? včera 17:36
- Pre United Kingdom včera 10:00
- Moto2: V Silverstone bez Veijera, Darryna Bindera. Huertase a Estriga 21.5.2025
- Časový program GP Velké Británie 21.5.2025
- Začal letošní šampionát IRRC 21.5.2025
Nejnovější články
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včeraNejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva