Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O tolik rychlejší jsou nové F1 oproti těm loňským. A jak si stojí proti roku 2010? (videa)
12.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové monoposty Formule 1 se vám mohou a nemusí líbit, mohou a nemusí vám pěkně znít, jednu věc jim ale neupřete - jsou zatraceně rychlé.
Formule 1 je po letech zase zajímavá, a to sezóna ani nezačal. V platnosti jsou nová pravidla, která se postarala o nově pojaté monoposty a zkoumání možností pravidel. Oba tyto faktory se postaraly jednak o to, že síly mezi týmy by se mohly přeskupit a i pokud se to nestane, nové monoposty budou nesrovnatelně rychlejší, než ty loňské.
Jak nové stroje po trati za úžasné přilnavosti létají, jsme viděli už v pátek, teď se ale můžeme mrknout na to, jak si stojí proti loňským vozům. K dispozici je srovnání onboard-videa z barcelonského okruhu v podání Valtteriho Bottase s novým Mercedesem W08 proti Lewisi Hamiltonovi v kokpitu loňského W07. A je to vážně obrovský rozdíl.
Jednak jsou tu skoro tři sekundy času, což je na této úrovni motoristického sportu něco jako věčnost, jednak ale můžeme vidět to, na co jsme upozorňovali už při sledování předchozího videa - nové stroje jsou mnohem stabilnější a zacházení pilotů s nimi je diametrálně odlišné. Také vidíme zřetelně pozdější brzdění, dřívější akceleraci ze zatáček a zejména v rychlých šikanách jasně ostřejší průjezdy.
Je třeba dodat, že W07 je tu na o stupeň tvrdších pneu (měkké vs. superměkké), ale ty se meziročně změnily natolik, že to není ten klíčový faktor. Porážet loňské monoposty je nicméně jedna věc, co srovnání s dřívějšími? To vám ukáže druhé video, kde můžeme vidět znovu Bottasovo kolo proti výkonu Marka Webbera z kvalifikace na GP Španělska v roce 2010. To už taková nadvláda není, navíc dojem z rychlejšího kola kazí nevýrazný zvuk oproti ještě atmosféricky plněné Webberově ef-jedničce, srovnáváme ale kvalifikační kolo s testovacím - realita při závodech se může směrem k novým monopostům posunout ještě více...


Nové F1 ty loňské porážejí na hlavu
Srovnání s rokem 2010 je trochu komplikovanější případ...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Firma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před hodinouChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 2 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 4 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 5 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva