Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O tolik rychlejší jsou nové F1 oproti těm loňským. A jak si stojí proti roku 2010? (videa)
12.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové monoposty Formule 1 se vám mohou a nemusí líbit, mohou a nemusí vám pěkně znít, jednu věc jim ale neupřete - jsou zatraceně rychlé.
Formule 1 je po letech zase zajímavá, a to sezóna ani nezačal. V platnosti jsou nová pravidla, která se postarala o nově pojaté monoposty a zkoumání možností pravidel. Oba tyto faktory se postaraly jednak o to, že síly mezi týmy by se mohly přeskupit a i pokud se to nestane, nové monoposty budou nesrovnatelně rychlejší, než ty loňské.
Jak nové stroje po trati za úžasné přilnavosti létají, jsme viděli už v pátek, teď se ale můžeme mrknout na to, jak si stojí proti loňským vozům. K dispozici je srovnání onboard-videa z barcelonského okruhu v podání Valtteriho Bottase s novým Mercedesem W08 proti Lewisi Hamiltonovi v kokpitu loňského W07. A je to vážně obrovský rozdíl.
Jednak jsou tu skoro tři sekundy času, což je na této úrovni motoristického sportu něco jako věčnost, jednak ale můžeme vidět to, na co jsme upozorňovali už při sledování předchozího videa - nové stroje jsou mnohem stabilnější a zacházení pilotů s nimi je diametrálně odlišné. Také vidíme zřetelně pozdější brzdění, dřívější akceleraci ze zatáček a zejména v rychlých šikanách jasně ostřejší průjezdy.
Je třeba dodat, že W07 je tu na o stupeň tvrdších pneu (měkké vs. superměkké), ale ty se meziročně změnily natolik, že to není ten klíčový faktor. Porážet loňské monoposty je nicméně jedna věc, co srovnání s dřívějšími? To vám ukáže druhé video, kde můžeme vidět znovu Bottasovo kolo proti výkonu Marka Webbera z kvalifikace na GP Španělska v roce 2010. To už taková nadvláda není, navíc dojem z rychlejšího kola kazí nevýrazný zvuk oproti ještě atmosféricky plněné Webberově ef-jedničce, srovnáváme ale kvalifikační kolo s testovacím - realita při závodech se může směrem k novým monopostům posunout ještě více...


Nové F1 ty loňské porážejí na hlavu
Srovnání s rokem 2010 je trochu komplikovanější případ...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 10 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 11 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva