Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obě moderní Bugatti se konečně potkala. Místo uhádnete, ale které je víc šik?
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se vedle sebe postaví dvě z nejrychlejších aut planety, je to malý zázrak. A když jsou obě z nich od Bugatti, je ještě větší. Stát se může jen na pár místech světa.
Spatřit na vlastní oči Bugatti, navíc mimo plochu autosalonu, je malým automobilovým svátkem. Modelu Veyron totiž bylo vyrobeno jen 450 kusů, Chiron pak vznikne v o trochu rozsáhlejší sérii, ovšem finální pětistý exemplář bude smontován až za pár let. I v té době tu ovšem budeme mít necelou tisícovku aut, ke které se přidává zhruba obdobné množství z let předchozích. Řada lidí tedy nemusí za celý život zahlédnout na ulici jediné.
Pokud ovšem žijete v Monaku, nejspíše si nemusíte do deníčku zapisovat, kdy jste Bugatti viděli, modely Chiron i Veyron jsou zde stejně běžné jako v Česku třeba jako modely Porsche - nevídáte je pořád, za raritní je ale neoznačíte. Povětšinou se ovšem po úzkých silničkách knížectví prohání samotné, před pár dny však jedny z nejrychlejších produkčních vozů v celé historii automobilismu zastavily vedle sebe. A byl z toho nemalý poprask.
Díky všudypřítomným „spotterům” si tuto podívanou můžeme vychutnat také my, přičemž zároveň lze tak trochu porovnat design obou aut. Modernější Chiron přitom z tohoto srovnání vychází lépe, alespoň z našeho úhlu pohledu. Má totiž „rozbitější“ čelní partie, díky čemuž z něj srší daleko větší agresivita. Vše navíc ještě umocňuje dvoubarevné lakování, přičemž tyrkysová se nastěhovala také dovnitř.
Veyron pak jistě stále má co říct, jeho věk však začíná být stále patrnější. Zvláště při pohledu na světla, kdy ta přední jsou příliš velká a trochu neforemná, zatímco ta zadní nenabízí divákům takové divadlo jako lampy u Bugatti Chiron. I tak by se ale nejspíše nenašel nikdo, kdo by nebyl ochoten za někdejší nejrychlejší vůz planety vyměnit ledvinu. Za nástupce by ale řada lidí jistě dala i víc...
















Spatřit na vlastní oči Bugatti se rovná svátku. Vidět ovšem vedle sebe Chiron a Veyron je pomalu něco nemyslitelného, jde v podstatě o takové druhé Vánoce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 7 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 8 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
před 10 hodinamiVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 11 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva