Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Odhodlání majitele ochránit milované auto před kroupami vlastním tělem je tragikomické i dojemné
16.10.2021 | Petr Miler
Dotyčnému velice dobře rozumíme a je nám ho vlastně líto. Současně je ale těžké neuznat, že marnost jeho počínání může někomu přijít i komická.
Lidem žijícím jinými zálibami bude těžké to vysvětlit, ale auta pro nás znamenají hodně. Tušíme, že většina majitelů automobilů bere své vozy jako věci, které se dají vyměnit, a tak - jsou-li pojištěné - při zuřícím přírodním živlu za okny jejich domů koukají na devastované auto se suchým komentářem typu: „Miláčku, asi budeme potřebovat nový vůz.” Nadšenec se takto nikdy nezachová.
Pamatuji si, jak jsem se kdysi dávno stal terčem posměchu, když jsem za silného krupobití, které tehdy zdevastovalo spoustu aut i za hranici totální škody, běžel s několika dekami na parkoviště a přikryl alespoň střechu a přední kapotu tak, aby se autu nic nestalo. Povedlo se a zadní část to kupodivu přežila bez úhony. Bylo mi tehdy do breku jen z představy, že by mé milované auto, věc, které jsem věnoval tolik péče, zažil s ní tolik věcí a byl to v podstatě veškerý můj majetek, byla zničena. A to mělo hodnotu možná pár desítek tisíc korun.
Možná jsem blázen, ale tyto vzpomínky mi vrací pohled na video níže, kdy se do něčeho něco velmi podobného pustil majitel dnes ceněné Toyoty Supra IV v australském Sydney, kterým se právě proháněl podobný přírodní živel. Bohužel ho nenapadlo použít deku (možná žádnou neměl po ruce), která je docela spolehlivá a dá se za na auto různými způsoby přidělat, i kdyby to ne úplně ideálním přivřením do dveří mělo být. Použil kartóny, které ale rychle začal rozfoukávat silný vítr.
Chvíli je zkusil na autě držet, když ale pochopil, že to stejně nezvládne, přikryl alespoň přední část svým vlastním tělem, aby zachránil, co se dá. Já tomu chlapci rozumím, řekl bych slovy klasika, většina lidí se mu ale směje. Jak dopadl on či jeho vůz, nevíme, smát se mu ale nebudeme, musel to pro něj být nepříjemný okamžik a podle nás si zaslouží respekt. I kdyby nakonec ničemu nepomohl.






Toyota Supra A80 je dnes ceněná legenda. Ale i kdyby ne, jednání majitele na videu níže docela dobře rozumíme. Ilustrační foto: Toyota
@jakemcgloin When life doesn’t throw you lemons#sydney #hail #badweather #covid #covid19
Mad World - Michael Andrews
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva