Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Osmiválcový Mercedes vyzval na souboj dvanáctiválcové BMW, výsledek překvapí
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud bychom BMW M760Li měli hledat protějška s třícípou hvězdou na kapotě, pak by to jistě byl model S65 od AMG. Co ale když se mu postaví slabší S63?
BMW M760Li sice není pravověrným vozem mnichovské divize M, hypotetické tovární M7 je ale nejblíže, jak jen to jde. Navíc má pod kapotou 6,6litrový dvanáctiválec twin-turbo naladěný na 610 koní, pročež se zdá být skoro nemístné srovnávat jej s „jen” osmiválcovým Mercedesem-AMG S63. Jenže to je první pohled - ten druhý odhalí, že stroj třícípé hvězdy nabízí ještě o 2 koně více a k tomu má navrch ještě 100 Nm točivého momentu (900 Nm versus 800 Nm).
Rázem tu tak máme vyrovnané soupeře, z nichž každý má při srovnání dynamiky šanci na vítězství. Oba stroje byl měl omezovač brzdit v rozletu při 250 km/h, nicméně v obou případech došlo na instalaci příplatkových řidičských paketů, pročež se u třícípé hvězdy maximum posunulo na magickou třístovku, BMW pak dokonce zvládne ještě o pět kilometrů v hodině více. Tedy alespoň dle tvrzení automobilek a snad i ve skutečnosti, tachometry ukáží ještě jiná čísla.
Jak je patrné, Mercedes zvládne dosáhnout mety 315 km/h, v případě mnichovské limuzíny tachometr ukazuje dokonce 318 km/h. Jenže jak se můžeme přesvědčit na dalších záběrech, reálné tempo je citelně nižší, GPS totiž v případě třícípé hvězdy ukazuje při třísetkilometrové rychlosti odchylku okolo 13 km/h. Ve výsledku tak sice S63 onu populární metu překoná, ovšem jen o chlup.
To ale již ve výsledku není důležité, podstatné je, že Mercedes dokáže prakticky od nuly až po onu magickou třístovku zrychlovat lépe než BMW. Když vezmeme v potaz teoreticky větší potenciál dvanáctiválce BMW a charakter mnichovské značky, máme tu docela slušné překvapení. I proto, že BMW už vám více nenabídne, Mercedes má v zásobě ještě o něco silnější (byť ne nutně podstatně rychlejší) model S65 též s dvanáctiválcovým motorem pod kapotou...
Srovnání BMW M760Li s Mercedesem-AMG S63 dopadlo překvapivě lépe pro třícípou hvězdu, navzdory méně objemnému motoru s menším počtem válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito