Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 R5: nový soutěžák vystrčil své drápky (foto, info)
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pro příští rok se zásadně mění pravidla definující konstrukci vozů kategorie Super 2000. Místo nich nastoupí vozy třídy R5, jejichž předzvěstí je závodní 208.
Třída závodních strojů rallye S2000, ve které se o nejvyšší příčky řežou Fabie, Grande Punto, 207 a Fiesta, měla být v příštím roce přejmenována na R4T. Než ale vyjela první nová auta, FIA změnila název této kategorie na R5, protože docházelo k její záměně s dnešní třídou R4, což je pouze jeden z kitů skupiny N. Tolik na vysvětlenou, co je či bude nový Peugeot 208 R5 vlastně zač.
V rodině závodních modelů 208 není první. Před čtyřmi měsíci jsme vám představili juniorskou verzi R2 s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu. R5 je nástupcem Peugeotu 207 S2000 s dvoulitrem o výkonu 280 koní a homologací od roku 2006, techniku ale dostane jinou.
Co přesně bude ukryto pod karoserií připomínající na první pohled spíše speciální edici sériového Peugeotu 208 GTI s trikolórou sportovního oddělení BMW, teď přesně nevíme, ale pomohou nám pravidla, která říkají, že to bude muset být přeplňovaná šestnáctistovka (zde vycházející ze sériového THP třeba v RCZ-R s 260 koňmi) s nejvyšším přípustným výkonem 280 koní. Skrze pětistupňovou sekvenční převodovku bude propojena s pohonem všech kol, přičemž centrální diferenciál není povolený. Minimální hmotnost R5 byla stanovena na 1 200 kg a 208 bude postavena na osmnáctipalcových kolech.
Aby mohl být vůz homologován, automobilka musí vyrobit minimálně 25 tisíc vozů s tímto typem karoserie, což pro Peugeot asi nebude představovat vážnější problém. K nasazení vozu dojde v polovině příštího roku, ačkoli s nulou na dveřích by se mohl představit na nejbližším Rallye Monte Carlo, která se pojede už v lednu. Cena vozu přitom nesmí překročit 180 tisíc Eur, v přepočtu přibližně 4,4 milionu korun.


Červená, modrá a světlemodrá skutečně připomínají válečné barvy M GmbH, sportovní oddělení Peugeotu má ale mezi modrými odstíny také žlutý pás, který se zde poněkud ztrácí...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 10 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva