Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 R5: nový soutěžák vystrčil své drápky (foto, info)
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pro příští rok se zásadně mění pravidla definující konstrukci vozů kategorie Super 2000. Místo nich nastoupí vozy třídy R5, jejichž předzvěstí je závodní 208.
Třída závodních strojů rallye S2000, ve které se o nejvyšší příčky řežou Fabie, Grande Punto, 207 a Fiesta, měla být v příštím roce přejmenována na R4T. Než ale vyjela první nová auta, FIA změnila název této kategorie na R5, protože docházelo k její záměně s dnešní třídou R4, což je pouze jeden z kitů skupiny N. Tolik na vysvětlenou, co je či bude nový Peugeot 208 R5 vlastně zač.
V rodině závodních modelů 208 není první. Před čtyřmi měsíci jsme vám představili juniorskou verzi R2 s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu. R5 je nástupcem Peugeotu 207 S2000 s dvoulitrem o výkonu 280 koní a homologací od roku 2006, techniku ale dostane jinou.
Co přesně bude ukryto pod karoserií připomínající na první pohled spíše speciální edici sériového Peugeotu 208 GTI s trikolórou sportovního oddělení BMW, teď přesně nevíme, ale pomohou nám pravidla, která říkají, že to bude muset být přeplňovaná šestnáctistovka (zde vycházející ze sériového THP třeba v RCZ-R s 260 koňmi) s nejvyšším přípustným výkonem 280 koní. Skrze pětistupňovou sekvenční převodovku bude propojena s pohonem všech kol, přičemž centrální diferenciál není povolený. Minimální hmotnost R5 byla stanovena na 1 200 kg a 208 bude postavena na osmnáctipalcových kolech.
Aby mohl být vůz homologován, automobilka musí vyrobit minimálně 25 tisíc vozů s tímto typem karoserie, což pro Peugeot asi nebude představovat vážnější problém. K nasazení vozu dojde v polovině příštího roku, ačkoli s nulou na dveřích by se mohl představit na nejbližším Rallye Monte Carlo, která se pojede už v lednu. Cena vozu přitom nesmí překročit 180 tisíc Eur, v přepočtu přibližně 4,4 milionu korun.


Červená, modrá a světlemodrá skutečně připomínají válečné barvy M GmbH, sportovní oddělení Peugeotu má ale mezi modrými odstíny také žlutý pás, který se zde poněkud ztrácí...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 20 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 20 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda