Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot ukázal v akci svůj úchvatný sporťák bez zadního křídla, působí jako stroj z jiné planety
21.1.2022 | Petr Prokopec
Když se na něj podíváte, budete si nutně myslet, že jde o nějaké auto z počítačové hry, divoký koncept nebo cokoli podobného. Ale ne, je to skutečné auto připravené na skutečné nasazení, které si teď můžete prohlédnout i v akci ve skutečném světě.
Loňský ročník slavného závodu 24 hodin Le Mans byl vůbec prvním, kdy na startu figurovaly vozy kategorie Hypercar. Jakkoliv tato třída měla být původně poměrně našlapaná, nakonec na okruh Le Sarthe dorazila jen Toyota, které se postavily týmy Glickenhaus a Alpine. A jelikož Japonci měli k dispozici největší rozpočet, nebylo až tak překvapivé, že se dvěma vozy obsadili první dvě příčky. Francouzi pak s relativně zastaralým vozem skončili třetí, což jen dokládá, že technika bývalého filmového režiséra Jamese Glickenhause není zase tak na výši, jak by si sám James G. přál.
V letošním roce bychom se nicméně měli dočkat napínavějšího klání, neboť do nejvyšší ligy se vrací Peugeot. Ten hodlá nasadit dva exempláře svého hypersportovního 9X8, pro které navíc již angažoval některé bývalé jezdce Formule 1 (Paul Di Resta a Kevin Magnussen) či bývalé vítěze Le Mans (Loic Duval). Na souboj Peugeotu s Toyotou jsme tedy velmi zvědavi, neboť 9X8 charakterizuje především to, že nemá zadní křídlo jako veškeré moderní závodní vozy. Dle Francouzů to umožnila optimalizovaná aerodynamika.
Rozdílný je pak mezi továrními týmy i přístup k pohonné jednotce. Pravidla kategorie Hypercar totiž nikterak nelimitují objem motoru, pouze zastropovala výkon, který může narůst maximálně na 680 koní. Toyota jich dosahuje s pomocí 3,5litrového hybridizovaného přeplňovaného šestiválce, zatímco Peugeot sází na 2,6litrový V6. I v tomto případě ale pochopitelně byla uplatněna dvojice turbodmychadel a elektromotor. Hmotnost pak činí 1 030 kg, zajít níže ostatně pravidla týmům opět neumožňují.
Jak tento stroj působí v praxi, si můžete vychutnat na níže přiloženém videu. My už jen dodáme, že dle pravidel musí týmy z kategorie Hypercar nabídnout veřejnosti na prodej vůz s podobnými technologiemi, se kterými i soutěží. Oproti původním plánům, jenž počítali se silniční verzí prototypu, tak došlo na zjemnění. Glickenhaus nicméně model 007 LMH na značky hodlat poslat, zatímco u továrních týmů dojde jen na různé sportovní modely poháněné upravenými hybridními agregáty.



Peugeot 9X8 zaujme hlavně absencí zadního křídla. Uvnitř se pak zdá, jako kdyby designéři měli něco proti oblinám. Foto: Peugeot
Zdroj: Peugeot
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB