Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu
16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.
O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.
Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.









Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejčtenější články
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Značka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
16.7.2025Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
16.7.2025Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
17.7.2025Lamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
17.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva