Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad

Peugeot dnes překvapil odhalením neortodoxně pojatého allroadu na bázi modelu 508 SW. Vyznačuje se hlavně použitím diesel-elektrického pohonu všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad

11.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot dnes překvapil odhalením neortodoxně pojatého allroadu na bázi modelu 508 SW. Vyznačuje se hlavně použitím diesel-elektrického pohonu všech kol.

Pokud sledujete dění okolo automobilky Peugeot, jisté vám neuniklo loňské odhalení modelu 3008 HYbrid4. Tento vůz se stal vůbec prvním sériově vyráběným automobilem, který je poháněn hybridním ústrojím spojujícím elektromotor a naftový agregát. Jeho řešení navíc není zrovna konvenční, dieselův motor se totiž stará pouze o pohon přední osy a elektromotor pouze o pohánění osy zadní. To z auta dělá skoro vše, čím hybrid může být - čtyřkolkou, která umí být předokolkou s konvenčním pohonem, i zadokolkou s pohonem čistě elektrickým. Navíc se vůz o to snáze může stát tzv. plug-in hybridem, tedy vozem, který po dobití v garáži umí jet čistě na elektrický pohon, dokud mu stačí energie v „baterkách”. Celé pohonné ústrojí uložené v přídi vozu zkrátka zůstane v klidu a o vše se postará to zadní, elektrické. Je rozhodně zajímavé, že podobnou technologii, kterou Audi teprve vyvíjí (jde tedy o trochu složitější řešení než u Hybrid4), již Peugeot prodává, ale zůstaňme pro dnešek ve Francii.

Proč vlastně o 3008 Hybid4 mluvíme, když středobodem dnešního představení má být nový model 508 RXH? Inu, tato novinka používá úplně stejné pohonné ústrojí, na rozdíl od 3008 je ale v tomto případě implantováno do modelu, který schopnost pohonu všech kol použije spíše. Je totiž koncipován ve stylu Audi A4 allroad quattro (to je poslední německý výlet, slibujeme), tedy jako vůz na silnici i do lehkého terénu, kde pohon 4x4 přijde vhod.

Na pohled se tak 508 RXH vyznačuje zvýšenou světlou výškou, přepracovanými nárazníky, které doslova oslní svými LED světly pro denní svícení a dodatečným oplastováním všech partií, jenž by mohly přijít do kontaktu s okolním prostředím. Nechybí ani chromované hagusy a větší 18" kola z lehkých slitin. Výsledkem je o poznání dravější vzhled, než se kterým jsme se mohli setkat u nedávno testované 508 SW, z níž RXH pochopitelně přímo vychází.

Pod kapotou se nachází již zmíněný pohon Hybrid4, který sestává z dvoulitrového nafťáku 2,0 HDi s výkonem až 163 koní a elektromotoru s výkonem nejvýše 37 koní. Maximální výstup celého hybridního ústrojí činí rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment má svou špičku na 450 Nm.

Dynamiku takto disponovaného motoru neznáme, Peugeot ale neváhal přidat informaci o tom, že vůz je schopen i zcela bezemisního pohybu do vyčerpání kapacity akumulátorů (povídali, že mu hráli...) a pochopitelně se pochlubit kombinovanou spotřebu paliva. Ta má hodnotu jen 4,2 litru nafty na 100 km, odpovídající emise CO2 činí 109 g/km.

Dále víme už jen tolik, že standardní výbava vozu má zahrnovat bezklíčový vstup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, panoramatické střešní okno a nejnovější generaci audiosystému a satelitní navigace. Nepůjde tedy zjevně o žádné dostupné provedení a je otázkou, jestli RXH bude vyhrazenou pouze pohon Hybrid4, nebo bude k mání i s dalšími motory.

Odpověď na tuto a další otázky se dozvíme nejpozději na letošním frankfurtském autosalonu, kde bude 508 RXH veřejně představen, do prodejů by se pak měl dostat na jaře roku 2012. Do té doby se můžete zabavit třeba čtením našeho druhého testu Peugeotu 508, tentokrát sedanu ve ve špičkovém provedení GT motorem 2,2 HDi.


Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 1 - Peugeot 508 RXH 02Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 2 - Peugeot 508 RXH 03Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 3 - Peugeot 508 RXH 04Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 4 - Peugeot 508 RXH 05Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 5 - Peugeot 508 RXH 06Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 6 - Peugeot 508 RXH 07Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 7 - Peugeot 508 RXH 08Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 8 - Peugeot 508 RXH 10Peugeot 508 RXH: dieselelektrický allroad - 9 - Peugeot 508 RXH 09
Peugeot 508 RXH

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.