Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní
12.9.2023 | Petr Miler
Budete se divit, ale se skvosty, jako je tento, někteří pořád jezdí a dokonce s nimi i závodí. V tomto případě byl vůz mezi nejlepším v pořadí klání veteránů na Goodwood Revival, než mu explodoval motor. Karun Chandhok ale situaci vyřešil bravurně.
Podoba žebříčku nejdražších kdy prodaných aut se pochopitelně průběžně mění, v posledních dekádách si ale můžete ještě před začátkem jeho pročítání spolehnout na jedno - že v něm najdete hned několik Ferrari 250. „Standardní” provedení tohoto modelu není zase taková vzácnost, v rozličných verzích se vyrábělo přes 11 let, slavné GTO je ale pomyslným svatým grálem. Vzniklo v pouhých 39 kusech a miliarda korun na jeho pořízení nestačí už dlouho.
Dnešní ceny GTO jsou bez nadsázky šílené a člověk by už kvůli tomu čekal, že tato auta budou bez výjimky ustájená v soukromých sbírkách, ve kterých budou navzdory jejich nepřístupnosti beztak obehnaná mříží, sklem a ještě pro jistotu zavřená v klimatizovaných plastových kapslích. Jaký omyl, tento výjimečný kus techniky pořád v nejednom případě slouží k tomu, k čemu byl stvořen, tedy k závodění. A jedno z GTO s hodnotou odhadovanou na 70 milionů USD (asi 1,6 miliardy Kč) se o víkendu postavilo na start závodu historiků při akci známé jako Goodwood Revival.
Pokud byste čekali, že majitel bude auto jen laskat a půjde nanejvýš o přehlídkovou jízdu, znovu byste se mýlili. Auto svěřil Karunu Chandhokovi, bývalému pilotovi Formule 1, aby z něj vytřepal duši. A přesně to dělal, v závodě jel na druhém místě, až se ucho utrhlo. „V duchu jsem si říkal, jak je to skvělé, jedu v GTO v Goodwoodu! Když jsem ale vyjel z Lavantu na rovinku, uslyšel jsem ránu a zadní kola se zablokovala. Když jsem se otočil, uviděl jsem plameny,” popsal Chandhok hrůzný zážitek, který můžete spatřit na videu níže.
Co přesně se s autem stalo, není jasné, podle organizátorů požár způsobila „díra v motoru”. Ta v něm ale obvykle není. Zřejmě tedy šlo o mechanické selhání, při kterém byl proražen blok, ze kterého začal vytékat olej. Ten pak měl vzplanout od rozžhaveného výfuku. Požár to byl díky bohu krátký, stačil ale k tomu, aby Chandhokovi ohořely boty, jak můžete vidět níže. Sám Karun Ch. se zachoval jako velký profík, když neztratil hlavu, auto srovnal, dostal mimo trať, zastavil a vystoupil. Naprosto tak vynuloval další možné škody na zdraví a autě i riziko pro ostatní závodníky, kteří mohli do vozu odstaveného na trati snadno nabourat. Podívejte se na to sami, s ohledem na dramatičnost celé situace to dopadlo ještě velmi dobře.



Ferrari 250 GTO je legenda mezi legendami, přesto se s ní pořád závodí. Jedna z nich v hodnotě 1,6 miliardy Kč málem shořela v Goodwoodu, jak můžete vidět níže, nakonec ale vše dobře dopadlo. Ilustrační foto: Ferrari
Lucky to get away with that with nothing more than a melted boot…. Something went bang and seized up the back wheels and sent me spinning.
— Karun Chandhok (@karunchandhok) September 9, 2023
Such a shame to end a race in my dream GT car like that but happy to get out ok! https://t.co/uZXnn1737U pic.twitter.com/E5NkaODAe3
Zdroj: Goodwood Road&Racing
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva