Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní

Budete se divit, ale se skvosty, jako je tento, někteří pořád jezdí a dokonce s nimi i závodí. V tomto případě byl vůz mezi nejlepším v pořadí klání veteránů na Goodwood Revival, než mu explodoval motor. Karun Chandhok ale situaci vyřešil bravurně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní

12.9.2023 | Petr Miler

Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní

/

Foto: Ferrari

Budete se divit, ale se skvosty, jako je tento, někteří pořád jezdí a dokonce s nimi i závodí. V tomto případě byl vůz mezi nejlepším v pořadí klání veteránů na Goodwood Revival, než mu explodoval motor. Karun Chandhok ale situaci vyřešil bravurně.

Podoba žebříčku nejdražších kdy prodaných aut se pochopitelně průběžně mění, v posledních dekádách si ale můžete ještě před začátkem jeho pročítání spolehnout na jedno - že v něm najdete hned několik Ferrari 250. „Standardní” provedení tohoto modelu není zase taková vzácnost, v rozličných verzích se vyrábělo přes 11 let, slavné GTO je ale pomyslným svatým grálem. Vzniklo v pouhých 39 kusech a miliarda korun na jeho pořízení nestačí už dlouho.

Dnešní ceny GTO jsou bez nadsázky šílené a člověk by už kvůli tomu čekal, že tato auta budou bez výjimky ustájená v soukromých sbírkách, ve kterých budou navzdory jejich nepřístupnosti beztak obehnaná mříží, sklem a ještě pro jistotu zavřená v klimatizovaných plastových kapslích. Jaký omyl, tento výjimečný kus techniky pořád v nejednom případě slouží k tomu, k čemu byl stvořen, tedy k závodění. A jedno z GTO s hodnotou odhadovanou na 70 milionů USD (asi 1,6 miliardy Kč) se o víkendu postavilo na start závodu historiků při akci známé jako Goodwood Revival.

Pokud byste čekali, že majitel bude auto jen laskat a půjde nanejvýš o přehlídkovou jízdu, znovu byste se mýlili. Auto svěřil Karunu Chandhokovi, bývalému pilotovi Formule 1, aby z něj vytřepal duši. A přesně to dělal, v závodě jel na druhém místě, až se ucho utrhlo. „V duchu jsem si říkal, jak je to skvělé, jedu v GTO v Goodwoodu! Když jsem ale vyjel z Lavantu na rovinku, uslyšel jsem ránu a zadní kola se zablokovala. Když jsem se otočil, uviděl jsem plameny,” popsal Chandhok hrůzný zážitek, který můžete spatřit na videu níže.

Co přesně se s autem stalo, není jasné, podle organizátorů požár způsobila „díra v motoru”. Ta v něm ale obvykle není. Zřejmě tedy šlo o mechanické selhání, při kterém byl proražen blok, ze kterého začal vytékat olej. Ten pak měl vzplanout od rozžhaveného výfuku. Požár to byl díky bohu krátký, stačil ale k tomu, aby Chandhokovi ohořely boty, jak můžete vidět níže. Sám Karun Ch. se zachoval jako velký profík, když neztratil hlavu, auto srovnal, dostal mimo trať, zastavil a vystoupil. Naprosto tak vynuloval další možné škody na zdraví a autě i riziko pro ostatní závodníky, kteří mohli do vozu odstaveného na trati snadno nabourat. Podívejte se na to sami, s ohledem na dramatičnost celé situace to dopadlo ještě velmi dobře.


Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní - 1 - Ferrari 250 GTO oficialni ilu 01Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní - 2 - Ferrari 250 GTO oficialni ilu 03Pilotovi Formule 1 začalo pod zadkem hořet Ferrari za 1,6 miliardy, jako profík zachránil sebe, auto i ostatní - 3 - Ferrari 250 GTO oficialni ilu 04
Ferrari 250 GTO je legenda mezi legendami, přesto se s ní pořád závodí. Jedna z nich v hodnotě 1,6 miliardy Kč málem shořela v Goodwoodu, jak můžete vidět níže, nakonec ale vše dobře dopadlo. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: Goodwood Road&Racing

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.