Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motor Infiniti VC-T, kolem kterého kolují ambiciózní prohlášení, se ukázal v Paříži. V řezu ukázal, jak vypadají jeho krajní kompresní poměry.
Pokud vám ze srpnového odhalení nebyl jasný princip funkce motoru Infiniti VC-T a jak to vevnitř vypadá při různých kompresních poměrech, jistě jste nebyli sami. Infiniti vypustilo do světa spoustu informací a ambiciózní prohlášení, že jejich novinka má potenciál zabít diesely, ale jen dva obrázky a žádnou animaci, jak to celé funguje.
Tu nemáme dodnes, ovšem na pařížském autosalonu se můžeme podívat na řez novým motorem. Částečně vidíme i do dvou spalovacích komor, na jejichž stěnách jsou dvě čáry - růžová a zelená. Právě ty označují dráhu, po které se píst pohybuje při svém zdvihu v jednom ze dvou krajních kompresních poměrů. Zelená ukazuje 14:1, růžová 8:1.
Délka pracovní dráhy pístu je pořád stejná, dochází k jejímu posunu a tím i změně polohy horní úvratě pístu. Právě to mění kompresní poměr. Připomeňme, že nový motor Infiniti VC-T se má jako první objevit v příští generaci crossoveru QX50 a postupně si má najít cestu i do dalších modelů Infiniti a Nissanu. První na řadě budou modely s vpředu napříč uloženým motorem. Postupně by měl zcela nahradit 3,5l V6, a to s dvoulitrovým objemem, obdobným benzinovým výkonem a spotřebou na úrovni dvoulitrových dieselů.
Jak moc se tohle může stát realitou, ukáže až praxe. Pokud byste hledali více informací k tomu, jak přesně nový motor funguje a v čem tkví jeho převratnost, starší článek je vám stále k dispozici...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.














Rozdíl mezi kompresními poměry není takhle na pohled velký, udělá ale hodně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
