Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 | Petr Prokopec
Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace.
Když Tesla předloni přišla s faceliftem Modelu 3, jen málokdo zajásal. Elektrický sedan měl totiž na kontě často horší parametry než jeho původní provedení. Týkalo se to mimo jiné nejvyšší rychlosti, která je u všech běžnějších variant omezena na 201 km/h. To je přitom maximální tempo i pro inovovaný Model Y, který taktéž prošel modernizací. A rovněž v tomto případě sice došlo na pár kroků kupředu, ovšem zároveň automobilka také opakovaně zařadila zpátečku.
Model Y je zatím k dispozici ve výbavě Launch Series, se kterou je spojen dojezd 568 km, tedy dle normovaného cyklu WLTP. Ten původnímu provedení Long Range s pohonem všech kol přisuzoval 533 km, posun tedy není nepatrný. Nicméně je pouze teoretický, přičemž v praxi bude sotva znatelný. Ovšem právě kvůli tomu došlo na snížení maximálky z někdejších 217 km/h, stejně jako Model Y nafasoval aerodynamičtější karoserii inspirovanou designem Cybertrucku.
Další z oblastí, kde došlo na zlepšení, je akcelerace. Ovšem i v tomto případě lze mluvit pouze o velmi malém posunu, byť technické parametry naznačují cosi jiného. Novinka má totiž na kontě 4,3sekundový sprint, zatímco původní provedení 5sekundový. Jenže součástí výbavy Launch Series je funkce Acceleration Boost, která čas zkracuje o pět desetin. Pokud si tedy dříve za ni lidé připlatili, byli na stovce za 4,5 sekundy, tedy jen o dvě desetiny pomaleji.
Dosud jsme se přitom pohybovali v teoretické rovině, Číňané stojící za kanálem DCar Studio na Instagramu však přikročili i k praktickému srovnání. A to již ve prospěch faceliftu nevypovídá vůbec, neboť vylepšený Model Y zvládnul zajet čtvrtmíli za 13,12 sekundy, zatímco tomu původnímu stejná disciplína zabrala 12,54 sekundy. Znovu jde sice jen o pověstný chloupek, ovšem málokdo je ochoten přejít od lepšímu k horšímu.
Daný rozdíl se přitom projevil i na maximálce obou aut při dané disciplíně, kdy starší auto dosáhlo na 181,65 km/h, zatímco novější si muselo vystačit s 179,5 km/h. Za vším zřejmě stojí 59 kilogramů nadváhy, které Tesle při faceliftu Modelu Y dodala. To je skutečně svérázná evoluce, i když Tesla by možná nesouhlasila - vývoj v oblasti úspory nákladů bude jistě nesporný...



Inovovaný Model Y zatím řadu lidí odrazoval hlavně vzhledem, třebaže původní provedení také nebylo krásné ani po láhvi něčeho ostřejšího. Foto: Tesla



Nyní se starší varianta pochlubila také lepší reálnou dynamikou, i když technické parametry automobilky naznačovaly jiný výsledek. Foto: Tesla
Zdroj: DCar Studio@Instagram
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
před hodinou
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
před 3 hodinami
Toyota poprvé pořádně ukázala novou Corollu a šokuje. Nevypadá jako nic, na co jsme dosud zvyklí
před 4 hodinami
Prodeje v Evropě dál táhnou spalovací motory, má je 84 procent nových aut. Úspěch elektřiny visí na 4 zemích, Tesla přišla o 40 procent zákazníků
před 6 hodinami
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
