Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami | Petr Miler
Německá automobilka možná přišla o své pohádkové zisky, smysl pro řidičskou radost jí ale pořád nechybí. Nad tímto módem se budete jen potutelně usmívat, zatímco vaše drahá polovička bude jen obracet oči v sloup.
Pokud vám vaše partnerka za jízdy čas od času s nevraživým šklebem ve tváři neřekne větu typu: „Budeme se předvádět před tím druhým debilem?” nejste ten správný automobilový nadšenec. Sám sebe považuji za introvertního člověka, který by o sobě neřekl, že se někdy „předvádí” v jakémkoli smyslu tohoto slova. Pokud ale v autě nepociťujete nutkání předvést jeho možnosti někomu, kdo na to očividně čeká, popř. tím uspokojit své vlastní choutky, nadšení pro věc vás minulo.
A nemusí jít o žádné nesmysly na silnici, stačí obyčejný zvukový projev. Typickým případem je, když se dostanete se znělým autem do tunelu - chuť pootevřít okénko, podřadit a nechat koně zaržát bývá nezkrotná. Partnerka bude znovu hledat „druhého debila”, žádný druhý ale není, na tohle stačí ten za volantem spolu s okolním prostředím. Moderní auta této kratochvíli obvykle moc nefandí už proto, že mají obvykle utlumené turbomotory s ještě utlumenějšími výfuky. A kdyby náhodou ne, většina výrobců jako by auta šila spíš podle představ oněch „znechucených” spolujezdkyň než podle těch, kteří jejich vozy kupují a používají. Výjimky ale naštěstí existují.
Porsche je sice momentálně ztrátovou firmou, která se trochu hledá a ještě chvíli se asi hledat bude, nadšení pro auta ale řady jejích zaměstnanců zjevně neopustilo. Patrné je to z patentu, který vyštrachali kolegové z Car Buzzu a který si zaregistrovalo právě Porsche. A jehož podstatou je - zkuste se nesmát - automatická detekce tunelů a příprava vozu pro generování maximálního akustického zážitku.
Víme, zní to jako aprílový žert, ale tohle je míněno vážně - auto má nikoli prostřednictvím GPS, ale za pomoci kamery a rozeznávání objektů (GPS i mapy jsou tu nespolehlivé) identifikovat blížící se tunel a v reakci na to aktivovat sportovní režim, otevřít výfukové klapky, převodový stupeň poslat dolů a dokonce stáhnout okna. V případě řízení kabrioletu či roadsteru vás systém ještě ke všemu vyzve ke krátkému zastavení, abyste si mohli otevřít střechu a nechat předehřát interiér, abyste v tunelu neumrzli. Smysl toho všeho je jasný: Nechat auto pět ódu na radost v té nejryzejší podobě a v maximálním komfortu.
Pro jakousi vyváženost ale systém disponuje také opačným režimem, kdy auto naopak vydává v tunelu co nejméně hluku. Auto zavře všechna okna, výfukové ventily se uzavřou a audiosystém se používá k aktivnímu tlumení hluku motoru. To někdo bude používat? Tohle muselo vzniknout jen aby se neřeklo.
Vidíte, i pro tohle automobilka musela rázně změnit zaměření, protože v Taycanu a spol. taková funkce nedává smysl... Ale vážně - je to samozřejmě jen patent, takže žádné sériové Porsche takovou funkci nemusí vůbec dostat. I tak je dobré vidět, na co v Zuffenhausenu myslí, co říkáte?



Takovému Porsche 911 ST by tato funkce slušela, velmi slušela... Foto: Porsche
Zdroje: Car Buzz
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 4 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 6 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
