Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche završilo nevídaný obrat, konečně ukázalo novou 911 GT3 s manuálem
27.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se to a možná už se to nikdy znovu nestane. Návrat manuálního řazení do nabídky je dnes naprosto nevídaná věc, tak si ji pořádně užijme.
Je to jedna z událostí, která v posledních týdnech pořádně otřásá automobilovým světem. Porsche se rozhodlo udělat něco nevídaného, tak trochu obrátit běh dějin a do nabídky modelu 911 GT3 vrátit manuální řazení. V posledních letech jsme přitom byli svědky jen a pouze pravého opaku a sama GT3 toho byla důkazem - byla vždy „manuální”, jen manuální, kvůli ostře sledované úspoře hmotnosti. Najednou ale začala být jen „automatická”, prý kvůli rychlosti. Jenže zákazníky to nebralo u srdce tak, jak by mělo a část jich GT3 bez ručního řazení prostě odmítla.
Porsche se kupodivu rozhodlo vyslechnout jejich nářky a manuál s letošním faceliftem do nabídky vrátit. Tento krok přitom nereflektuje jen ochotu firmy neignorovat to nejcennější, co má, ale reflektuje i výraznou změnu uvažování celé firmy. Teď už se nehodlá hnát za co nejvyšší rychlostí za každou cenu, protože je pro většinu lidí stejně papírová a nedocenitelná hodnota. Hlavní roli má znovu hrát interakce řidiče a stroje a té ruční řazení přispívá více než co jiného.
Kvitujeme to, samozřejmě, jenže Porsche dosud neukázalo nic hmatatelného, faceliftovaná GT3 s manuálem (a můžeme ji říkat i „nová”, protože aktuální GT3 s ručním řazením dosud neexistovala) jako by nebyla. Neobjevila se ani v Ženevě, protože do sériové výroby vstoupí až před podzimem, to ale neznamená, že by takové auto nepoznalo světlo světa. Poznalo a dnes německá automobilka konečně ukázala jeho první předprodukční exemplář.
Níže si tak můžete prohlédnout znovuzrozenou 911 GT3 s manuálním řazením a je to velmi uspokojivý pohled. No řekněte, neláká vás teď o to více usednout za volant a ovládnout i změnu rychlostních stupňů? Nás ano a jak... Existence takového auta navíc rozjíždí nové kolo spekulací o tom, co má asi v útrobách úplně první dodaný kus, Porsche zjevně vůz bez automatu PDK umí vyrobit, jak by také ne. A pochopitelně, znovu to klade otázku, kolik zákazníků vlastně po „fofrklacku” sáhne. Sázku šéfa vývoje známe, vaši stále můžete přidat...

























Porsche 911 GT3 s manuálním řazením je prostě krásná věc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva